کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله مکارم شیرازی:

استفاده از «مواد محترقه» در چهارشنبه‌ پایان سال خلاف عقل و شرع است

خبرگزاری تسنیم , 26 اسفند 1393 ساعت 16:21

قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: بسیاری از خرافات منتهی به شرک می‌شود؛ زیرا بعضی در انجام این مراسم معتقد بودند آتش، زردی آن‌ها را می‌گیرد و سلامتی به آن می‌دهد که این عقیده، مسئله توحید افعالی را زیر سوال می‌برد.


به گزارش قم نیوز، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی در خصوص چهارشنبه آخر سال اظهارداشت: بسیاری از خرافات منتهی به شرک می‌شود؛ زیرا بعضی در انجام این مراسم معتقد بودند آتش، زردی آن‌ها را می‌گیرد و سلامتی به آن می‌دهد که این عقیده، مسأله توحید افعالی را زیر سوال می‌برد.

متن استفتاء به شرح ذیل است:

سؤال: نظر حضرت آقا در خصوص چهارشنبه سوری و مسائل پیرامون آن چیست؟

پاسخ: چهارشنبه پایان سال از خرافات است و چنانچه برخی اعمال سبب آزار و اذیت دیگران شود، حرام است.

سؤال: حکم استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه سوری زمانی که اکثریت به طور همزمان از آن استفاده می‌کنند، را بفرمایید.


پاسخ: این کار خلاف عقل و شرع است.

سؤال: فرموده بودید که چهارشنبه پایان سال حرام است آیا پریدن به روی آتش و فقط شادی کردن و سرگرمی در این شب هم اشکال دارد و یا فقط مسائل خرافی و زیانی آن مورد نظر است؟

پاسخ: بسیاری از خرافات منتهی به شرک می‌شود؛ زیرا بعضی در انجام این مراسم معتقد بودند آتش، زردی آن‌ها را می‌گیرد و سلامتی به آن می‌دهد که این عقیده، مسئله توحید افعالی را زیر سئوال می‌برد؛ البته اینکه شما در چنین مراسمی شب خوشی داشته باشید و با دوستان و خویشان خود شاد باشید کسی مخالف آن نیست اما انجام آن مسائل، خرافی و خطرناک است که با آن باید مخالفت کرد.

انتهای پیام/ 130


کد مطلب: 29467

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/29467/استفاده-مواد-محترقه-چهارشنبه-پایان-سال-خلاف-عقل-شرع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir