کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیتی تاکید کرد:

لزوم درمان بیماری با استفاده از حقایق معنوی

خبرگزاری مهر , 3 دی 1390 ساعت 10:10

قم نیوز: معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت گفت: طبیبان جسمانی نیازمند بهره‌مندی از آموزه‌های دینی و معرفتی هستند تا خود را برای درمان بیماران با استفاده از حقایق معنوی آماده کنند.


به گزارش قم نیوز، محمدحسین آیتی روز جمعه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قرآن پژوهی و طب که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسئول حفظ و حراست از سلامت جامعه است که در همه ابعاد وجودی انسان تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: انسان علاوه بر بعد جسمانی و روانی و اجتماعی، در واقع یک بعد روحانی دارد که متناسب با شرایط تربیتی و آموزشی او ارتقا پیدا می‌کند.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت گفت: در این میان طبیبان جسمانی هم نیازمند بهره مندی از آموزه‌های دینی و معرفتی هستند تا در برخورد با بیماری‌ها، خود را برای درمان بیماران با استفاده از حقایق معنوی آماده کنند.

وی سلامت روحانی انسان‌ها و پاک بودن از رذایل اخلاقی را بسیار مهمتر از سلامت جسمانی آنها دانست و تاکید کرد: عالمان و اندیشمندان از دیرباز بر اصلاح اخلاق و حذف معضلات اجتماعی تاکید کرده‌اند.

آیتی در پایان از میزبانی شایسته دانشگاه علوم پزشکی قم و همه دست اندرکاران برگزاری جشنواره ملی قرآن پژوهی و طب قدردانی کرد و گفت: امیدواریم هرچه بیشتر و بهتر بتوانیم در میان آیات وحی و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به دنبال کشف شفای حقیقی بیماران باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 2959

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/2959/لزوم-درمان-بیماری-استفاده-حقایق-معنوی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir