کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر اقتصاد‌ اندونزی با رئیس جامعه المصطفی در قم دیدار کرد‌

خبرگزاری حوزه , 2 خرداد 1394 ساعت 10:04

قم نیوز: وزیر اقتصاد‌ اندونزی در سفر خود به ایران با حضور در حرم کریمه اهل بیت (س) با ‌رئیس جامعه المصطفی العالمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش قم نیوز، وزیر اقتصاد اندونزی در سفر خود به ایران با حضور در حرم کریمه اهل بیت (س) با آیت‌الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیان دی‌جلیل در این دیدار ‌اظهارداشت: برای من شگفت انگیز است که توضیحات ارزشمندی در باره جایگاه علمی و اخلاقی ایران شنیدیم؛ کشوری که از آن آموزه‌های علمی و اخلاقی به جهانیان منتشر می‌شود.

وزیر اقتصادی اندونزی تصریح کرد: بعد از ۳۰ سال تحریم، جای تعجب دارد که ایران در عرصه علوم و فن آوری از بسیاری از کشور‌ها جلو افتاده است.

وی ایران را رحمتی برای امت اسلامی معرفی کرد و گفت: تا کنون گمان می‌کردیم برای یادگیری علوم فن آوری باید به سراغ غربی‌ها برویم ولی تازه فهمیدم که ایران از نظر فناوری بسیار پیشرفت کرده و می‌توان از آن بهره جست.

دی جلیل با بیان اینکه دانش پژوهان و دانشجویانی که در ایران حضور می‌یابند، تنها برای فراگیری علوم اسلامی و دینی نباشد، بلکه برای علوم و فن آوری جدید هم می‌توانند حضور یافته و تحصیل کنند، گفت: اندونزی بزرگ‌ترین کشور اسلامی از نظر جمعیت است که از ۲۵۰ میلیون جمعیت آن، ۹۰ درصد مسلمان و پیروی اسلام معتدل و دور از افراط و خشونت هستند.

وزیر اقتصاد‌ اندونزی، زندگی مسالمت آمیز با وجود اختلافات قومی و نژادی در اندونزی را از اصول حاکم در این کشور دانست و عنوان کرد: مردم اندونزی با توجه به اینکه از اقوام مختلف هستند، ولی زندگی مسالمت‌ آمیزی با هم دارند.

وی همکاری‌های اقتصادی را برای دو کشور ایران و اندونزی مفید دانست و گفت: همکاری‌های این دو کشور نباید تنها در مسائل اقتصادی باشد، بلکه در عرصه‌های مختلف از جمله فن آوری و تکنولوژی نیز می‌توان شاهد همکاری‌ها و تعاملات مختلف بود.

انتهای پیام/ ۱۳۲


کد مطلب: 30372

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/30372/وزیر-اقتصاد-اندونزی-رئیس-جامعه-المصطفی-قم-دیدار-کرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir