کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله نوری همدانی:

مسئولان شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند

خبرگزاری تسنیم , 2 خرداد 1394 ساعت 16:43

قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان مهم‌ترین مسئله در رشد جمعیت را فراهم کردن شرایط ازدواج برای جوانان دانست و گفت: مسئولان و همه نهاد‌ها باید با همکاری یکدیگر شرایط اشتغال و کار و مسکن جوانان را فراهم کنند تا ازدواج در جامعه ترویج پیدا کند.


به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مبلغان و کار‌شناسان موسسه اندیشه مسطور با اشاره به اهمیت مسئله رشد جمعیت در کشور اظهارداشت: مسئله رشد جمعیت یک مسئله فرهنگی است که نیازمند تشریک مساعی بین تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها است.

مرجع تقلید شیعیان مهم‌ترین مسئله در رشد جمعیت را فراهم کردن شرایط ازدواج برای جوانان دانست و افزود: مسئولان و همه نهاد‌ها باید با همکاری هم شرایط اشتغال و کار و مسکن جوانان را فراهم کنند تا ازدواج در جامعه ترویج پیدا کند و جوانان به خاطر این مسائل از فرزند آوری امتناع نکنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید براینکه جوانان از منابع قدرت هر نظام و حکومتی هستند، تصریح کرد: در جامعه‌ای که پیر باشد دفاع از ارزش‌ها نیز کمتر می‌شود در زمان جنگ تحمیلی این جوانان بودند که با احساس مسئولیت خود در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و آن دوران را با عزت و افتخار پشت سر گذاشتند.

وی با تاکید بر اینکه تا تشریک مساعی نباشد کاری از پیش نمی‌رود، خاطرنشان کرد: در کنار مسئولان و دولت مبلغان نیز باید مسئله رشد جمعیت را در جامعه تبلیغ کنند و جامعه به اهمیت این موضوع پی ببرد.

آیت الله نوری همدانی با تاکید برمسئله عفاف و حجاب نیز گفت: عفاف و حجاب دو مقوله مجزا هستند و دولت باید در این مسئله حجاب کارمندان را مورد توجه قرار دهد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه حجاب یکی از مهم‌ترین ارزش‌های انقلاب و اسلام است که باید عملی شود، خاطرنشان کرد: مسئولان باید در این زمینه نیز پیگیر باشند.

انتهای پیام/ ۱۳۲


کد مطلب: 30387

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/30387/مسئولان-شرایط-ازدواج-آسان-جوانان-فراهم-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir