کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین کرسی آزاداندیشی حجاب اجباری برگزار شد

پایگاه خبری حجاب , 6 خرداد 1394 ساعت 23:19

قم نیوز: اولین کرسی آزاداندیشی حجاب اجباری به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ در قم برگزار شد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری عصر امروز در اولین کرسی آزاداندیشی حجاب اجباری که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ برگزار شد، با اشاره به‌اشتباه بودن سیاست اجباری بودن حجاب در ایران اظهار داشت: مسئله حجاب موضوع جدی است و نباید صورت‌مسئله را پاک کرد.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه بابیان اینکه مسائل اجتماعی زیرساخت مسائل دیگر است افزود: در فضای انتزاعی نمی‌توان دنبال تغییر و تحول بود و تا زیرساخت‌ها فراهم نشود سنت الهی این است که قرار نیست خداوند کاری کند و خداوند سنت‌های خود را درعالم جاری کرده است.

زائری خاطرنشان کرد: ابتدا ذهن مخاطب را در ارتباط با مسائل اجتماعی آماده کرد و به شبهات پاسخ داد تا اینکه آسیب کمتری به وجود آید.

وی با تأکید بر لزوم انجام کار فرهنگی درزمینهٔ حجاب گفت: انجام کار فرهنگی با حضور نیروی انتظامی ممکن نیست و قانون وقتی قانون است که در جامعه به شکل طبیعی مقبولیت عمومی بر اساس هنجارهای اجتماعی داشته باشد.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه خاطرنشان کرد: اگر نگران وضع حجاب هستیم باید در این زمینه تلویزیون، حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش اراده جدی داشته باشند و برای ماندگاری دین باید خود را با واقعیت بیرونی امروز فضای مخاطب سازگار کنیم.

زائری تصریح کرد: مبنای کارگروه عفاف و حجاب باید بر اساس واقعیت‌های اجتماعی عمل نماید و بحث در رابطه با یک مسئله فقهی نیست بلکه در ارتباط با یک واقعیت بیرونی است.

وی با تأکید بر اینکه باید نماد را در جامعه حفظ کرد گفت: اما جای این سؤال مطرح است که آیا با اجبار حجاب می‌توان نماد را حفظ کرد.

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه تصریح کرد: موضوع حاکمیت دینی در جامعه در رابطه باحجاب مثل پدری است که فرزندش نماز نمی‌خواند و پدر به دنبال این است که فرزند خود را نمازخوان کند.

زائری یکی از خطاهای راهبردی حجاب را مصداقی دیدن آن بیان کرد و گفت: باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی این باشد که در رابطه باعفت و حیا برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: حاکمیت باید در رابطه باحجاب چاره‌اندیشی کند و سیاست‌گذاری ناظر به مخاطب عام نسبت به مخاطب خاص فرق می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 30488

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/30488/اولین-کرسی-آزاداندیشی-حجاب-اجباری-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir