کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در دیدار با وعاظ و خطبای کشور مطرح شد،

توصیه‌های آیت‌الله علوی گرگانی مبنی بر اهمیت تبلیغ دین در ماه رمضان

خبرگزاری تسنیم , 7 خرداد 1394 ساعت 11:04

قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با بیان اهمیت امر تبلیغ در اسلام گفت: فرد عالم با عمل خود نقش مهمی در جامعه دارد و عمل نکردن فرد عالم جامعه را به سمت پرتگاه می‌برد.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با جمعی از وعاظ و خطبای کشور با اشاره به اهمیت مسئله تبلیغ در ماه رمضان اظهار داشت: این مسئله آن‌قدر مهم است که خداوند متعال در قرآن کریم خشیت را در کنار تبلیغ آورده است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: باید وعاظ و خطبا در لباس روحانیت جوابگوی خداوند در روز قیامت باشند و مسئله تبلیغ احیاء و زنده کردن مرده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی در ارتباط با اهمیت مسئله تبلیغ گفت: باید گفت بهترین چیزی که انسان به دنبال آن می‌رود دین است و موعظه دل انسان را زنده می‌کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان باید ابتدا دل خود را زنده کند و سپس به موعظه و احیاء دل انسان‌های دیگر بپردازد و موعظه زمانی اثرگذار است که از دل بیرون بیاید و نباید در این امر کاهلی کرد.

وی با تأکید بر اهمیت نقش عمل وعاظ در جامعه گفت: فرد عالم با عمل خود نقش مهمی در جامعه دارد و عمل نکردن فرد عالم جامعه را به سمت پرتگاه می‌برد.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: انسان از سرانجام کار خود بی‌خبر است و باید در این راه سخت و دشوار به کمک یک همراه طی طریق کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان افزود: هر چیزی بهاری دارد و بهار تبلیغ ماه مبارک رمضان است و بهترین ماه رمضان برای تبلیغ است چراکه ماه رمضان ماهی است که از همه جهت دل‌ها آماده پذیرش و دریافت معارف دینی است.

وی گفت: امام زمان (عج) فرموده‌اند با ورع و اجتهاد ما را یاری کنید و باید حضرت را تنها نگذاشت.

انتهای پیام/ ۱۳۲


کد مطلب: 30491

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/30491/توصیه-های-آیت-الله-علوی-گرگانی-مبنی-اهمیت-تبلیغ-دین-ماه-رمضان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir