قم نیوز: ما باید فکر این باشیم که ما هم مستقیم باشیم و ملت را دعوت به استقامت کنیم تا از این غربزدگی که ما را از خود بیخود کردند و جوانهای ما را تهی کردند از آنکه باید باشند، جلوگیری کنیم.
اصول امام
همه مکلف به دعوت مردم ازمکتبهای انحرافی به صراط الله هستیم
پایگاه راهبردی خبری نکته آنلاین , 3 تير 1394 ساعت 2:00
قم نیوز: ما باید فکر این باشیم که ما هم مستقیم باشیم و ملت را دعوت به استقامت کنیم تا از این غربزدگی که ما را از خود بیخود کردند و جوانهای ما را تهی کردند از آنکه باید باشند، جلوگیری کنیم.
به گزارش قم نیوز، یکی از موضوعاتی که اما خمینی(ره) در صحیفه امام به آن اشاره کرده اند بازگشت از مکاتب غیر توحیدی به مکاتب توحیدی است. در ادامه نکاتی چند در رابطه با این مبحث آورده شده است:
«مستقیم حرکت کنیم از اینجا به لانهایت، سعادتمندیم و ملتی را سعادتمند کردیم. و اگر چنانچه خدای نخواسته انحراف به چپ، انحراف به راست، انحراف به یمین، انحراف به یسار باشد، منحرف هستیم. و اگر چنانچه در بین ملت یک مقامی داشته باشیم، ملتی را منحرف میکنیم. مرحوم آقای طالقانی مستقیم بود، مستقیم فکر میکرد؛ مستقیم عمل میکرد. انحراف به چپ و راست نداشت. نه غربزده بود و نه شرقزده، اسلامزده بود، دنبال تعلیمات اسلام بود و برای یک ملت مفید بود، و رفتنش ضایعه است، لکن او پیوست به آنجایی که برای او تهیه شده است؛ مقامی که برای او تهیه شده است.
استقامت و استقلال فکری
و ما باید فکر این باشیم که ما هم مستقیم باشیم. اگر مستقیم باشیم و ملت را دعوت به استقامت کنیم از این غربزدگی که در طول تاریخ و خصوصاً در این پنجاه و چند سال، ما را به آن طرف کشیدند، از آن طرف ما را کشیدند طرف شرق، از آن طرف ما را کشیدند طرف غرب و ما را از خود بیخود کردند، جوانهای ما را تهی کردند از آنکه باید باشند، ما مکلفیم، همهمان مکلفیم، همه آقایان و همه خانمهای محترم، مکلفیم که مردم را دعوت کنیم به راه مستقیم؛ به همان صراط الله، راه الله - که راه مستقیم است - و از انحرافها جلوگیری کنیم. نه منحرف به آن طرف باشیم که دیکتاتوری به تمام معنا است و نه منحرف به غرب باشیم که ظلم و ستم و به اسم «حقوق بشر»؛ بردن همه حقوق بشر است.
انحراف مکتبهای غیر توحیدی
مکتبهایی که در دنیا هست غیر از مکتبهای توحیدی، اینها مکتبهایی هستند انحرافی که آن اشخاصی که این مکتبها را درست کردهاند آنها برای یک مقصدی و توطئهای درست کردهاند؛ برای به دام انداختن جوانهای غافل. آنهایی که دعوی میکردند به اینکه ما برای ملتها هستیم، خدمتگزار ملتها هستیم، برادریم با مردم، با لفظ «برادری» و «قارداشی» (۱) از هم تعبیر میکردند.
شاید بعض از شما یادتان باشد یا هیچ کدامتان، که وقتی که سران کشورها بنا شد بیایند به ایران و اینجا یک اجتماعی داشته باشند، وقتی که چرچیل (۲) آمد، آنطور که آن وقت معروف شد و نقل کردهاند، آمد به فرودگاه و با یک تاکسی رفت به محل خودش؛ وقتی که رئیس جمهور امریکا (۳) آمد، آن هم با یک ترتیب، لکن وقتی استالین (۴) آمد، طیارهای که او را حمل میکرد گاو هم همراهش آوردند که مبادا یک شیری از این طرفها ناسالم باشد! با یک تشریفات زیاد. در عین حال که او آنطور با سلطنت و فوق سلطنت زندگی میکرد و از قراری که به ما گفتهاند کالسکه طلا هم داشته است! و من اطلاع ندارم لکن آنهایی که مشاهَد من بود سربازهای امریکا که اینجا بودند و سربازهای انگلستان که اینجا بودند برایشان خیلی چیزها از آنجا میآوردند. حتی آنطور که در ذهن من است، لیموی سابیده شده، پودرش را میآوردند، لباس برایشان میآوردند، ولی آنکه من خودم مشاهدش بودم! بین اینجا و مشهد ما سوار اتومبیل بودیم میرفتیم، اتوبوس بودیم این سربازهای روسی که به آنان اینطور فهمانده بودند که ما برادریم با آنها، فرقی مابین ما و شما نیست، (۵) اینها برای یک سیگار گدایی میکردند! از این مردم، از مسافرین.
بازی میدهند جوانهای ما را! هر دو دسته بازی میدهند، هم غرب ما را بازی میدهد، مَلعَبه (۶) کردند ما را، هم غرب ما را ملعبه کرده، هم شرق ما را ملعبه کرده، و تا این گول خوردنها هست، تا این غربزدگی و شرقزدگی در ملت ما هست، هیچ امیدی به اصلاح نیست».
(۱)- قارداش، واژهای روسی است به معنای برادر.
(۲)- وینستون چرچیل، نخست وزیر انگلیس در زمان جنگ دوم جهانی.
(۳)- فرانکلین روزولت، رئیس جمهور امریکا در زمان جنگ دوم جهانی.
(۴)- جوزف استالین، رهبر شوروی پس از لنین.
(۵)- یعنی بین سران کشور و دولت سوسیالیستی شوروی با توده مردم آنجا.
(۶)- بازیچه.
انتهای پیام/۱۳۲
کد مطلب: 31031