کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

برای ورود به شب قدر باید با ولایت امام زمان (عج) تطهیر شد

روابط عمومی مسجد مقدس جمکران , 17 تير 1394 ساعت 12:30

قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: برای ورود به شب قدر باید از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) اذن دخول بگیریم و با ولایت ایشان وارد شب قدر شویم.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در مراسم شب احیای مسجد مقدس جمکران که با حضور میلیونی عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) برگزار شد با اشاره به اینکه خدا به اندازه بندگی انسان‌ها نعمت‌هایش را به آنان می چشاند، اظهار داشت: اگر کسی به رحمت خاص خدای متعال دست پیدا کند راه‌های زمین و آسمان برایش باز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خدا به هر کس محبت خودش و معرفت اولیایش را نمی دهد،افزود: کسی که می‌خواهد خدا را در دل داشته باشد باید حب دنیا را از دلش بیرون کند، چرا که اگر حب دنیا در دل انسان باشد از خدا و اولیای خدا جدا می شود و طبق روایات ولایت امام به کسی که در دنیا به دنبال قدرت و برتری جویی باشد نمی‌رسد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: گاهی آدمی به درجه‌ای می رسد که از دنیا کوچکتر می‌شود و جاذبه‌های دنیا چشمش را پر می‌کند و در این شرایط از ولی خدا دور می شود و فهم خودش را مقدم بر امام می داند.

میرباقری با بیان اینکه قرآن در ماه مبارک رمضان و در شب قدر بر قلب نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) نازل شده است، ابراز کرد: قرآن در شب قدر نازل شد و درهای بهشت را بر بندگان الهی باز کرد. در قیامت درجات بهشت به اندازه درجات ولایت اهل بیت(علیهم السلام) است و خدای متعال به اندازه ولایت افراد به آنها در بهشت درجه و جایگاه می دهد.

وی تصریح کرد: باطن نعم بهشتی ولایت امیرالمومنین (علیه السلام) است و از برکت ایشان در ماه رمضان دو رزق قرآن و ولایت به مومنان ارائه شده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر کسی به شب قدر رسید و آن را درک کرد بهشتی می شود ولو بر روی زمین باشد، ولی باید مراقب باشد که با تخلف و گناه از بهشت رانده نشود.

میرباقری با تاکید بر اینکه شب قدر قلب ماه رمضان است و اوج بهشت و رحمت رحیمه خداوند در آن قرار دارد، اظهار داشت: کسی که شب قدر را درک کند بوی بهشت و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) می دهد و همه دوستان اهل بیت وارد شب قدر می شوند.

وی در پایان با بیان اینکه باید از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) اذن دخول بگیرم و وارد شب قدر شویم، خاطرنشان کرد: باید در شب قدرمحبت دنیا را از قلبمان بیرون کنیم، چرا که نمی‌شود با حب دنیا به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) رسید. باید با ولایت حضرت تطهیر شویم و سپس وارد شب قدر شویم و از فیوضات آن بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 31300

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/31300/ورود-شب-قدر-باید-ولایت-امام-زمان-عج-تطهیر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir