کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

تنها راه کشور برای برون رفت از مشکلات تکیه به اقتصاد مقاومتی است

تهران نیوز , 30 تير 1394 ساعت 18:36

قم نیوز: جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: در جریان این توافق اولیه تا زمانیکه دغل بازی های آمریکا شروع بشود، باید تمام تلاشمان را انجام بدهیم و یک فضای تنفسی را ایجاد بکنیم تا زیرساخت های اقتصادی را اصلاح کنیم.


به گزارش قم نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اگر تا حدودی تحریم ها ما را توانسته تحت فشار قرار دهد ناشی از مشکلات زیرساختی است، اظهار داشت: از آنجاییکه اقتصاد ما یک اقتصاد کاملا وابسته به نفت بوده و زمان کاهش وابستگی به نفت هم طولانی شده است، مقاوم سازی اقتصادی به دلیل نبود زیرساخت ها انجام شده، تحریم توانسته که موثر واقع شود.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر اقدامات زیربنایی و زیرساختی به موقع انجام میشد به میزان قابل توجهی از اثر تحریم ها کاسته می شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اینکه تحریم ها توانست در بعضی از یخش ها تاثیرات خود را بر اقتصاد ما بگذارد، ناشی از این بود که زیرساخت لازم وجود نداشته است، و زیرساخت لازم این است که بتوانیم در مقابل شرایط سخت مقاومت کنیم.

جعفر زاده همچنین افزود: متاسفانه این اتفاق نیفتاد و ما در بعضی جاها دیدیم که تحریم ها اثر خودش را گذاشت.

وی در ادامه تصریح کرد: در جریان این توافق اولیه تا زمانیکه دغل بازی های آمریکا شروع بشود، باید تمام تلاشمان را انجام بدهیم و یک فضای تنفسی را ایجاد بکنیم تا زیرساخت های اقتصادی را اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه تنها راه کشور برای برون رفت از مشکلات اقتصادی تکیه به اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: شک نکنید که تنها راه برون رفت از مشکلات رجوع به نسخه مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد است.

ایمن آبادی همچنین تاکید کرد: کار عجیب و غریبی هم نمی خواهیم انجام دهیم، کاری که دنیا در ۵۰ سال پیش، ۸۰ سال پیش انجام داد را می خواهیم انجام دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با خیانت های رژیم پهلوی اقتصاد ما کاملا وابسته به نفت شد، و در دوران انقلاب نتوانستیم اقتصاد را از نفت بیرون بکشیم، و تا امروز این وابستگی که به نفت وجود دارد موجب مشکلات اقتصادی کشور شده است.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 31533

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/31533/تنها-راه-کشور-برون-رفت-مشکلات-تکیه-اقتصاد-مقاومتی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir