کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آيت الله حسيني بوشهري تأكيد كرد:

در نظر گرفتن جايگاه حوزه‌هاي علميه در طرح تفصيلي شهر قم

روابط عمومي و امور بين الملل شهرداری قم , 8 مرداد 1394 ساعت 15:06

قم نیوز: آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به اولويت مباحث فرهنگي بر ديگر امور در شهر قم طرح تفصيلي شهرداري قم را نيازمند بازنگري دانست و مد نظر قرار دادن جايگاه حوزه‌هاي عليمه در طرح تفصيلي شهر قم را مورد تاكيد قرار داد.


به گزارش قم نیوز، مدير حوزه‌هاي علميه كشور كه ميزبان شهردار قم بود با اشاره به اهميت ويژه حوزه عليمه و علما در شهر قم ابراز داشت: در طرح تفصيلي شهر قم بايد سهم حوزه‌هاي علميه و جايگاه علما در نظر گرفته شود.

وي در ادامه با بيان اينكه شهر قم خاستگاه انقلاب اسلامي است و حوزه‌هاي علميه نيز جايگاهي بالا را در اين شهر دارند؛ افزود: پيشرفت شهر قم در حوزه‌هاي مختلف از دغدغه‌هاي حوزه است و مقام معظم رهبري هم توجه ويژه‌اي به شهر قم دارند.

وي در ادامه با اشاره به اينكه شهر قم به دليل وجود بارگاه ملكوتي كريمه اهل بيت(س) ميزبان خيل عظيمي از زائران داخلي و خارجي است تصريح كرد: بايد از ظرفيت‌هاي متعدد اين شهر با برنامه‌ريزي صحيح استفاده مطلوب داشت و در راستاي استقبال از زائران نيز زيرساخت‌هاي لازم در اين شهر فراهم شود.

مدير حوزه‌هاي عليمه كشور در ادامه شهردار قم را يك فرد ارزشي و پايبند به آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي دانست و خاطر نشان كرد: سابقه بسيار خوب دكتر سقائيان نژاد در شهرداري اصفهان و همكاري مطلوب ايشان با علما و روحانيون اميدها را براي همكاري‌هاي شهرداري و حوزه‌هاي علميه در اين مقطع بيش از پيش كرده است.

وي با اشاره به اينكه شهرداري قم بايد براي جبران عقب ماندگي‌هاي شهري برنامه‌ريزي داشته باشد تصريح كرد: بايد براي امور روزمره برنامه داشته باشيم و براي آينده نيز طرح نو ارائه شود و در كنار آن براي مسائلي كه بايد در گذشته انجام مي‌شد نيز برنامه‌ريزي كرد تا به انجام برسد.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 31733

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/31733/نظر-گرفتن-جايگاه-حوزه-هاي-علميه-طرح-تفصيلي-شهر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir