کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قم:

فضای قم باید بین المللی شود/ ارتقاء گردشگری مذهبی رکن توسعه قم است

خبرگزاری ايرنا , 10 شهريور 1394 ساعت 14:30

قم نگار: رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم گفت: فضای قم باید هر چه بیشتر از وضع موجود بین المللی شود و ارتقاء گردشگری مذهبی رکن توسعه این استان برشمرده می شود.


به گزارش قم نگار، حمید مکارم بیان داشت: برای توسعه هر استانی باید متناسب با ظرفیت ها و مزیت های آن برنامه ریزی کرد لذا در استان قم نیز همانطور که رییس جمهوری در سفر اخیر خود به قم تاکید کرد بایستی بر محور مزیت بالای گردشگری مذهبی آن به عنوان قطب دوم گردشگری مذهبی کشور برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: توسعه استان قم در توسعه توریسم زیارتی و مذهبی است و باید مانند سایر شهرهای توریست پذیر دنیا کارهای ویژه ای در قم انجام شود.

وی بیان داشت: برای توسعه فرهنگ توریسم پذیری باید کارهای فرهنگی و آموزشی را از مدارس و سطوح پایین تحصیلی برای دانش آموزان قمی طراحی کنیم و آحاد مردم باید با زبان و رفتار بین المللی آشنا شوند.

مکارم اظهار داشت: فضای فرهنگ عمومی درقم بسیار بالا است اما این فضا باید تناسب بیشتری با ابعاد بین المللی آن پیدا کند و نوع تعاملات مردم و اهالی بازار با توریست ها و مقامات خارجی باید ارتقای بیشتری یابد.

وی گفت:فرودگاه بین المللی قم نیز یکی از زیرساخت های ضروری این استان است که می تواند نقش بسزایی در افزاش جذب توریست زیارتی به قم داشته باشد و با راه اندازی این فرودگاه یکی از خدمات دفتر وزارت خارجه در قم صدور ویزای فرودگاهی خواهد بود.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم ابراز داشت: همکاری با حوزه علمیه قم برای توسعه مناسبات بین المللی و دیپلماسی دینی از دیگر خدمات دفتر وزارت خارجه در قم به شمار می رود که ابعاد و اهمیت آن روز به روز بیشتر می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در سطح کشور بیان داشت: ارائه خدمات کنسولی به اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج از اصول مشترک این دفاتر است .

مکارم در ادامه با اشاره به این که هنوز بسیاری از مردم و مسوولان قم با خدمات دفتر وزارت خارجه آشنا نیستند تاکید کرد: باید با استفاده از روش های ارتباطی نوین و با همکاری رسانه ها بتوانیم مردم را بیش از پیش با خدمات این دفتر آشنا کنیم.

وی انجام مشاوره های اقتصادی به تجار و فعالان اقتصادی استان را از دیگر خدمات دفتر وزارت امور خارجه ذکر کرد و بیان داشت: سرمایه گذاران خارجی چون شیعیان کشورهای همجوار در صورتی که تعامل مناسبی با آن ها انجام شود مشتاق به سرمایه گذاری در قم هستند اما در داخل استان باید جذابیت های لازم را مهیا کرده و آمادگی بهتری برای پذیرش سرمایه گذاران خارجی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 32353

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/32353/فضای-قم-باید-بین-المللی-شود-ارتقاء-گردشگری-مذهبی-رکن-توسعه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir