کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم:

تقاطع غیر همسطح میدان 72 تن زودتر از دو سال به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس , 13 دی 1390 ساعت 13:09

قم نیوز: سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: مدت اجرای عملیات تقاطع غیر همسطح میدان 72 تن دو ساله است اما به دلیل وجود مشکلات و گره‌های ترافیکی در میدان تلاش می‌شود در کمتر از زمان پیش‌بینی شده به انجام برسد.


به گزارش قم نیوز، محمدرضا قلندر امروز اظهار داشت: طرح بازسازی و تبدیل میدان به تقاطع به دلیل مشکلات ترافیکی موجود در این میدان در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است تا از مشکلات موجود در این میدان کاسته شود.

وی ادامه داد: مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر هم‌سطح میدان ۷۲ تن قم به منظور ایجاد سهولت در آمد و شد وسایل نقلیه در محل ورودی شهر قم از سمت آزاد راه تهران، قم، کاشان و افزایش ایمنی عبور و مرور در اوایل مرداد ماه سال جاری با حضور مسئولان استان اجرایی شد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: در این مراسم که با حضور استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شوای اسلامی و جمعی از مدیران برگزار شد، روان‌سازی ترافیک و رفع مشکلات و گره‌های میدان مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

قلندر بیان داشت: این تقاطع که اعتبار آن از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم است، دارای سه سطح پایین‌تر از سطح زمین طبیعی، هم تراز و بالاتر از زمین طبیعی است.

وی افزود: سطح زیرین این تقاطع سه سطحی از کمربندی اراک به سمت کمربندی امام علی(کاشان) به طول هزار و ۲۲۰ متر و عرض ۴۰ متر به صورت زیرگذر است و هر لاین سه خط عبور دارد.

به گفته سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، سطح دوم که هم‌سطح زمین است استفاده از مسیر سواره‌روی موجود است که ۱۶ تا ۲۰ متر عرض دارد و هر لاین سه تا چهار خط عبوری دارد، این سطح همچنین دارای چهار راه رابط برای دسترسی رانندگان از مسیر کمربندی اراک و امام علی(کاشان) به میدان ۷۲ تن هر کدام به طول ۸۰۰ و عرض ۱۳ متر شامل دو خط عبور برای هر راه است.

قلندر بیان داشت: سطح سوم روگذر دو خطه از ورودی اراک به سمت میدان ۷۲ تن و آزاد راه قم ـ کاشان است که ۴۵۰ متر از این روگذر به صورت پل احداث می‌شود.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح ۱۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و مدت اجرای آن دوساله است اما به دلیل وجود مشکلات و گره‌های ترافیکی در میدان تلاش می‌شود در کمتر از زمان پیش‌بینی شده به انجام برسد.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 3309

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/3309/تقاطع-غیر-همسطح-میدان-72-تن-زودتر-دو-سال-بهره-برداری-می-رسد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir