کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خبر دا

تاسیس شعب دانشگاه علوم و معارف قرآن در خارج از کشور

خبرگزاری فارس , 22 آبان 1394 ساعت 11:12

قم نگار: رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: برخی از درخواست‌ها مبنی بر تاسیس شعبه در کشورهای مختلف داشته‌ایم که این درخواست‌ها هم‌اکنون در دست بررسی است.


به گزارش قم نگار، حجت الاسلام والمسلمین والمسلمین احمد عابدی پنجشنبه شب در اختتامیه سی امین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور که در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه در این جشنواره دانشجویان در ۳۱ رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند بیان کرد: یکی از نکات مهم حضور دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف در این جشنواره بود و نشان داد که دانشجویان در سراسر کشور در خدمت قرآن هستند.

وی برگزاری چنین جشنواره‌های باشکوهی را از برکات نظام اسلامی دانست و گفت: باید قدردان قرآن باشیم و همیشه از این کتاب آسمانی در زندگی خود بهره ببریم.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به اینکه ۲۲ دانشکده این دانشگاه در سراسر کشور فعال هستند بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل علوم قرآنی اهتمام دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این دانشگاه و دانشکده‌های زیرمجموعه در عرصه تدوین کتب، تفسیر و... تصریح کرد: در حال حاضر ۸۳ استاد هیئت علمی و ۴۸۰ استاد مدعو در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

عابدی با اشاره به درخواست‌های ارائه شده مبنی بر تاسیس دانشکده‌های قرآنی در نقاط مختلف کشور گفت: همچنین برخی از درخواست‌ها مبنی بر تاسیس شعبه در کشورهای مختلف داشته‌ایم که این درخواست‌ها هم‌اکنون در دست بررسی است.

وی از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به عنوان تنها دانشگاه تخصصی کشور در موضوع قرآن یاد کرد و گفت: برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در قم موجب شد که دانشجویان از قداست و آثار و برکات معنوی شهر قم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 34215

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/34215/تاسیس-شعب-دانشگاه-علوم-معارف-قرآن-خارج-کشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir