کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام پناهیان:

راهپیمایان اربعین حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد

خبرگزاری حوزه , 23 آبان 1394 ساعت 9:46

قم نگار: استاد حوزه و دانشگاه گفت: زوّار و راهپیمایان اربعین حسینی باید در طول مسیر حرکت حماسی را رقم بزنند و شعار «و نصرتى معدَّةٌ لکم» را سر دهند.


به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در همایش ملی هیئت‌های فعال عرصه اربعین اظهار کرد: اربعین حسینی و این حرکت میلیونی عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) بی‌تردید مقدمه‌ای برای ظهور حضرت حجت(عج) است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سفر اربعین یک وظیفه است افزود: در موضوع اربعین ما بر سر سفره و خوان پربرکت و آماده امام حسین(ع) نشسته‌ایم، یعنی بنا نیست که ما این سفره را باز کنیم یا بنیان‌گذاری کنیم و بنا نیست که فکر کنیم که چگونه این تجمع با عظمت را ایجاد کنیم؛ این تجمع باعظمت ایجاد شده است و جز دست الهی، عامل دیگری در شکل‌گیری این تجمع باعظمت نقش نداشته است.

پناهیان گفت: اینکه دل‌ها متحول و به اربعین متوجه شد، کار تبلیغات نهادهای فرهنگی- دینی نبوده است بلکه این حقیقتاً یک حرکت خودجوش معنوی در بین همۀ مؤمنین است؛ نه فقط مؤمنینِ معتقد به امامت اباعبدالله‌الحسین(ع) بلکه مؤمنین معتقد به حریت و آزادمنشی و سیادت امام حسین(ع) در هر مذهب و مکتبی.

وی افزود: نکته دیگر آنست که ما عامل دیگری همانند اباعبدالله‌الحسین(ع) برای پاکسازی روح‌ها و جان‌ها و جوامع بشری نداریم، شهید بیشترین تأتیر را در دیگران دارد، شهید به حقانیت یک راه شهادت می‌دهد و شهیدی مثل امام حسین(ع) بیش از دیگر امامان ما «سفینه النجاه و مصباح الهدی» است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کار برای امام حسین(ع)، موثرتر و کم‌هزینه‌تر از بسیاری از اقدام‌های فرهنگی است اظهار کرد: هر کسی می‌خواهد در این مرز و بوم یا هر جای دنیا کار فرهنگی انجام دهد، اول باید سرمایه‌اش را برای مؤثرترین عامل برنامه‌ریزی کند و بعد به حَسَب ضرورت برای امور دیگر هم هزینه کند و طبیعتاً مؤثرترین عامل، خود اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 34236

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/34236/راهپیمایان-اربعین-حماسه-ای-دیگر-خلق-خواهند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir