کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با اربعین حسینی صورت می گیرد؛

اعزام 2 هزار مبلغ قمی به سراسر کشور

خبرگزاری فارس , 18 دی 1390 ساعت 16:11

قم نیوز: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام بیش از دو هزار مبلغ قمی به سراسر کشور همزمان با اربعین حسینی خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز با اشاره به ایام دهه پایانی صفر اظهار کرد: این ایام مصادف با اربعین حسینی و رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: مومنان، خیرین و متدینین در این ایام اقدام به برپایی مجالس عزاداری، وعظ و خطابه می‌کنند و این مراسم‌ها بیشترین تاثیر را در حوزه معارف اسلامی دارد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم تاکید کرد: لازم است مبلغان فعال و توانمند به منظور غنابخشی به محتوای مراسم‌های عزاداری و هدایت عزاداری‌ها و برنامه‌های معارفی به نقاط مختلف اعزام شوند و مجالس را به خوبی اداره کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مبلغان در ایام تبلیغ گفت: مبلغان در ایام تبلیغ نسبت به برپایی مراسم‌های عزاداری، هدایت و نظارت بر هیئت‌های عزاداری و تبلیغ معارف اسلامی در قالب منبر و سخنرانی اقدام می‌کنند.

موسوی عنوان داشت: برپایی کلاس‌های معارف اسلامی مانند اخلاق، تاریخ اسلام، عقاید، نهج‌البلاغه، تبلیغ چهره به چهره، اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ارائه مشاوره‌های دینی و مذهبی به خانواده‌ها و نسل جوان و اقشار مختلف مردم و تلاش و فعالیت برای کارهای فرهنگی، اجتماعی و عمومی از دیگر برنامه‌های مبلغان در ایام تبلیغ است.

وی یادآور شد: مبلغان از ۱۳ دی سال جاری در سامانه سمتا ثبت‌نام و احکام تبلیغ خود را ۱۷ دی دریافت کردند.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام بیش از دو هزار مبلغ قمی به سراسر کشور خبر داد و افزود: مبلغان از شب اربعین تا پایان ماه صفر در محل تبلیغ حضور دارند و فعالیت‌های تبلیغی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری همایش عمومی و نشست‌های تخصصی ویژه مبلغان مناطق خاص گفت: مبلغان در این همایش‌ها با ویژگی‌های مناطق تبلیغی آشنا شده و شیوه‌های تبلیغ کارآمد را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 3467

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/3467/اعزام-2-هزار-مبلغ-قمی-سراسر-کشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir