کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دریاچه حوض سلطان قم میزبان گردشگران می شود

18 دی 1390 ساعت 15:46

قم نیوز: مديرکل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری قم از ایجاد سايت چند منظوره گردشگری در منطقه "حوض سلطان" خبر داد.


به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی با اعلام اين خبر اظهار داشت: در این خصوص یک شرکت از بين ۵ سرمايه ‏گذار متقاضی حضور در منطقه نمونه گردشگری "حوض سلطان" با بيشترين امتياز انتخاب شد و به زودی طرح تفضيلی خود را براي تصويب در کميته تخصصی ارائه می ‏دهد.

وی حفظ محيط زيست و بر هم نخوردن اکوسيستم درياچه را از مهم‏ترين دغدغه‏های ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان قم در ايجاد اين سايت گردشگری خواند و افزود: يقين داريم با تاکيدی که به سرمايه ‏گذار درباره محيط زيست شده، خللی در محيط زيست حوض سلطان ايجاد نخواهد شد.

وی همچنين از ايجاد قسمت‏ های مختلف در اين مجموعه گردشگری خبر داد و گفت: خدمات پزشکی، تفريحی، سياحتی، اقامتی، پذيرايی و ... از جمله اقدامات سرمايه‏گذار در سايت گردشگری حوض سلطان است و در کنار آن جاذبه‏ های بديع، متنوع و زيبای اين درياچه در معرض ديد علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

اين مقام مسوول همچنين درباره موقعيت جغرافيايی درياچه حوض سلطان افزود: درياچه حوض سلطان در ۴۰ کيلومتری شمال شهرستان قم و ۸۵ کيلومتری جنوب تهران واقع است که از نظر اکولوژی جاذبه بالايی دارد و اغلب مسافران تهران ـ قم علاقه‌مند به ديدن آن هستند.

ارجمندی با اظهار اميدواری درباره اجرای سريع اين طرح گفت: اميدواريم به زودی شاهد بازشدن راه بازديد گردشگران از اين درياچه باشيم.

وی استان قم را دارای ۱۲ منطقه نمونه گردشگری خواند و افزود: با پيگيری مستمر ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان قم، تاکنون سرمايه‏ گذاران ۶ منطقه نمونه گردشگری انتخاب شده‌اند.

مديرکل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری قم تصريح کرد: دو منطقه نمونه گردشگری از جمله فاز اول منطقه نمونه گردشگری خلجستان (دهکده صبا) در نوروز سال ۹۱ به بهره‏برداری می‏رسند و به زودی سرمايه‏گذاران ساير مناطق گردشگری نيز انتخاب و معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/۱۰۵


کد مطلب: 3470

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/3470/دریاچه-حوض-سلطان-قم-میزبان-گردشگران-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir