کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری‌همدانی:

حضور ۲۰میلیون زائر در اربعین نشان‌دهنده ظرفیت عظیم دانشگاه امام حسین (ع) است

خبرگزاری تسنیم , 8 آذر 1394 ساعت 12:08

قم نگار: آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه نهضت عاشورا همه مسلمانان را مجذوب خود می‌کند، گفت: دانشگاه امام حسین (ع) به اندازه‌ای دارای ظرفیت است که می‌تواند بیش از ۲۰ میلیون زائر ایرانی را در یک روز و در یک نقطه‌ای جمع کند.


به گزارش قم نگار، آیت‌الله نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با معاون وزیر کشور اظهار داشت: جریان عاشور و کربلا یک تاریخ مقطعی نیست بلکه مانور و مکتب و مدرسه‌ای است که تا قیامت این‌گونه پابرجا می‌ماند و جاویدان است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نهضت عاشورا همه مسلمانان را مجذوب خود می‌کند، افزود: دانشگاه امام حسین (ع) به اندازه‌ای دارای ظرفیت است که می‌تواند بیش از ۲۰میلیون زائر ایرانی را در یک روز و در یک نقطه‌ای جمع کند، به دلیل عظمت مکتب امام حسین (ع) استکبار با این مکتب به مخالفت می‌پردازد و در راستای ضربه‌زدن به آن اقدام می‌کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به برنامه ریزی‌های دشمنان برای ضربه زدن به جریان عاشورا بیان کرد: راز و رمز و روح قضیه عاشورا بسیار بزرگ و تأثیرگذار است که سبب حساسیت دشمنان شده و در راستای خاموش‌کردن این چراغ فعالیت می‌کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه موضوع تأمین امنیت زائران اربعین بسیار مهم است، عنوان کرد: همواره دشمنان تلاش کرده‌اند تا به امنیت زائران ضربه بزنند که اقدامات مسئولان در راستای تأمین امنیت زائران موضوع بسیار شایسته و قابل تقدیری است که باید تداوم داشته باشد.

وی گفت: جلوه‌های عظیمی در برگزاری مراسم اربعین دیده می‌شود که در هیچ کجای دنیا این گونه نیست، حضور زائران با مشکلات و سختی‌های زیاد و رنج مسافت نشان‌دهنده عشق و علاقه به اباعبدالله (ع) است که همچون نوری همه جا را روشن می‌کند و چراغ هدایت انسان‌ها است.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 34766

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/34766/حضور-۲۰میلیون-زائر-اربعین-نشان-دهنده-ظرفیت-عظیم-دانشگاه-امام-حسین-ع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir