کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر شورای انجمن علمی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان قم خبر داد:

برگزاری چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزان قمی

خبرگزاری فارس , 19 دی 1390 ساعت 15:25

قم نیوز: دبیر شورای انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان قم از برگزاری چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزان قمی خبر داد.


به گزارش قم نیوز، محمدرضا ابراهیم‌زاده امروز با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی مشاعره اظهار کرد: این جشنواره در سطح مدارس استان برگزار شده و ۱۵۰ نفر به مرحله ناحیه‌ای راه پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: دو نفر از هر مدرسه در مرحله ناحیه‌ای با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت برگزیدگان در مرحله استانی حضور پیدا خواهند کرد.

دبیر شورای انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان قم یادآور شد: بالغ بر ۲۰۰ نفر در این انجمن عضو هستند که از این تعداد ۶۰ نفر عضویت فعال دارند.

وی از برگزاری چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزان قمی خبر داد و افزود: این المپیاد ویژه دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی، دوره راهنمایی و اول و دوم متوسطه برگزار می‌شود.

ابراهیم‌زاده با اشاره به استقبال چشمگیر دانش‌آموزان از المپیاد ادبی گفت: ۵ هزار نفر دانش‌آموز در این المپیاد ثبت‌نام کردند که از میان آنان، دانش‌آموزان مدارس دخترانه مقطع راهنمایی بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند.

وی خاطرنشان کرد: سئوالات این آزمون از کتاب‌های بخوانیم و بنویسیم در مقطع ابتدایی، فارسی در دوره راهنمایی و زبان و ادبیات فارسی در مقطع متوسطه طرح شده است.

دبیر شورای انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان قم به اهداف برگزاری المپیاد ادبی اشاره کرد و عنوان داشت: ارتقای زبان و ادبیات فارسی در مدارس، ایجاد فرصت مطالعاتی در درس زبان و ادبیات فارسی، توجه مدارس به درس ادبیات و استعدادیابی دانش‌آموزان از اهداف این المپیاد است.

چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزان قمی در هفته پایانی اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود و به نفرات اول تا سوم این المپیاد لوح تقدیر و هدیه نفیسی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 3507

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/3507/برگزاری-چهارمین-المپیاد-ادبی-دانش-آموزان-قمی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir