کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعضای بدن پسر بچه نوجوان به بیماران نیازمند اهدا شد

روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی قم , 25 آذر 1394 ساعت 16:22

قم نگار: پیکر پسر بچه نوجوانی که به علت واژگونی خودرو در اتوبان قم- تهران دچار خونریزی مغزی شده بود با اعلام رضایت خانواده وی، برای پیوند اعضا به تهران منتقل شد.


به گزارش قم نگار،  ولی‌الله صمدی کارشناس شناسایی و فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهارداشت: نوجوان ۱۵ ساله‌ای که به‌علت واژگونی خودرو در اتوبان قم - تهران و خونریزی مغزی در بخش آی سی یو بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود، متاسفانه دچار مرگ مغزی شده و مرگ مغزی وی توسط پزشک معالج و تیم پزشکان به تائید رسید.

کارشناس پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: طی چندین جلسه که با خانواده این بیمار داشتیم و توضیح کامل وضعیت بیمار، موفق به اخذ رضایت برای پیوند اعضا شده و با رضایت خانواده و موافقت آنان به امر خداپسندانه پیوند اعضاء‌، پیکر این پسر بچه به بیمارستان شریعتی تهران منتقل شد و ارگان‌های حیاتی شامل قلب، کبد، ریه‌ها، هردو کلیه و برخی از نسوج به بیماران نیازمند در لیست انتظار وزارت بهداشت و درمان پیوند شد.

وی خاطرنشان کرد: این دهمین بیمار مرگ مغزی است که از استان قم برای پیوند اعضا به بیمارستان شریعتی تهران اعزام می‌شود و این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب بتوانیم بیماران در انتظار پیوند بیشتری را به زندگی دوباره امیدوار کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 35333

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/35333/اعضای-بدن-پسر-بچه-نوجوان-بیماران-نیازمند-اهدا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir