کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر صلح و عدالت واتیکان:

سفر به قم شنیده‌هایم درباره ایران را نقض کرد

خبرگزاری فارس , 17 بهمن 1394 ساعت 22:32

قم نیوز: وزیر صلح و عدالت واتیکان با بیان اینکه آنچه که از ایران شنیده بودم مثبت نبود، گفت: سفر به قم بسیاری از شنیده‌های من در مورد ایران و شهر قم را نقض کرد.


به گزارش قم نیوز، نشست اعضای هیئت‌علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با کاردینال پیتر تورکسون وزیر صلح و عدالت واتیکان پیش از ظهر امروز در این موسسه برگزار شد.

در این نشست مسائل مختلف مشترک بین دین اسلام و مسیحیت مورد بحث علمی قرار گرفت و نظرات طرفین در این مورد مطرح شد.

خشونت و افراطی‌گری، مباحث اقتصادی، نحوه برقراری صلح در جهان، راهکارهای ارتباط بین علمای اسلام و مسیحیت و مباحث توحیدی از جمله مسائلی بود که در این نشست مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

کاردینال پیتر تورکسون در حاشیه این نشست گفت: ما عموماً به کشورهای مختلفی سفر می‌کنیم و قبل از سفر نیز تصوراتی براساس شنیده‌ها از این مناطق داریم، اما چیزی که من از ایران و شهر قم دیدم با شنیده‌هایم متفاوت بود.

وی با تأکید بر اینکه آنچه که از شهر قم شنیده بودم مثبت نبود، افزود: اما آنچه که در این سفر دیده‌ام شنیده‌هایم را نقض می‌کرد و احساس خوبی در این سفر به من دست داده است.

وزیر صلح و عدالت واتیکان خاطرنشان کرد: در این سفر من افرادی را دیدم که در ظاهر کوچک اما از نظر علمی و اخلاقی بزرگوار و ارزشمند بوده و دارای علم و دانشی چشمگیر هستند.

وی با اشاره به برگزاری نشست علمی با اعضای هیئت‌علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: از دیدار موسسه‌ای که به نام امام خمینی(ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران است خرسندم و از خدا می‌خواهم این موسسه در راستای گسترش دانشی قدم بردارد که بشریت را در رسیدن به ایمان و ارزش‌های اخلاقی کمک کند.

کاردینال تورکسون افزود: حضور من در این نشست نشان داد که عالمان دینی اسلام و مسیحیت می‌توانند دور یک میز بنشینند و با هم ارتباط علمی برقرار کنند.

وی با بیان اینکه در این نشست در خصوص معضلات و مشکلات طرفین و جهان بحث و گفت‌وگو شد، ضرورت ارتباط بین ادیان را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: عطش علما و دانشمندان اسلام برای رفع مشکلات دینی و اخلاقی و ارتباط با دیگر ادیان بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی قائم‌مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در حاشیه این نشست ضمن اهدای کتاب «شناخت کلیسای کاتولیک» و «کاتولیک و شیعه در مباحثات» از طرف آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: امیدوارم این نشست سرآغاز همکاری مشترک در مبانی دینی و اخلاقی در جهان بشریت باشد.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 36786

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/36786/سفر-قم-شنیده-هایم-درباره-ایران-نقض

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir