کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم مطرح کرد

فعالیت 8 کمیته خدمات سفر در قم / حضور 50 کارشناس گردشگری برای راهنمایی گردشگران نوروزی

خبرگزاری فارس , 29 اسفند 1394 ساعت 3:50

قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از تشکیل هشت کمیته خدمات سفر برای تسهیل در امور خدمت‌رسانی از مسافران نوروزی در این اداره کل خبر داد.


به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در خصوص تشکیل این کمیته‌ها گفت: کمیته اسکان، یگان حفاظت از میراث فرهنگی، کمیته اماکن و موزه‌ها، آمار و اطلاع رسانی، امور نمایشگاه‌ها، پشتیبانی و تدارکات، بازرسی و نظارت و حراست از جمله این کمیته‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: این کمیته‌ها با حضور 50 نفر از کارشناسان برای خدمت‌رسانی به زائران و معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی قم تا 15 فروردین ماه فعال هستند.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های فرهنگی و تبلیغاتی اماکن تاریخی قم گفت: 200 هزار بسته فرهنگی شامل بروشورهای سه زبانه، نقشه استان، کلیپ اقلیم بهشت و کتابچه معرفی آثار تاریخی از جمله تپه قلی درویش، خانه تاریخی ملاصدرا، خانه تاریخی زند، خانه تاریخی یزدان‌پناه، گنبد سبز، موزه مراجع و سایر اماکن است.

رضایی ادامه داد: اماکن تاریخی قم با حضور کارشناسان میراث فرهنگی پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

وی از برگزاری جشنواره عکاسی ویژه نوروز 95 خبر داد و گفت: سفر و گردشگری، میراث فرهنگی و آثار باستانی ایران، شهر من، طبیعت و محیط زیست ایران، آیین‌ها و سنت‌های نوروزی اقوام ایران، صنایع دستی اقلیم‌های ایران و مواد غذایی و خوراک نوروزی از جمله موضوعات این جشنواره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان فروردین ماه 95 به آدرس www.iranlandscape.com ارسال کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 37446

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/37446/فعالیت-8-کمیته-خدمات-سفر-قم-حضور-50-کارشناس-گردشگری-راهنمایی-گردشگران-نوروزی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir