کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داور قمی نفر اول کلاس داوری جهانی بدمینتون در مالزی شد

خبرگزاری مهر , 29 فروردين 1395 ساعت 11:10

قم نیوز: رئیس هیئت بدمینتون استان قم گفت: داور قمی نفر اول کلاس داوری جهانی بدمینتون در مالزی شد و تنها سهمیه قبولی از قاره آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورد.


به گزارش قم نیوز، علی پنجه باشی  اظهار داشت: دوره داوری جهانی بدمینتون با حضور ۱۲ داور برگزیده و منتخب از نقاط مختلف جهان در مالزی برگزار شد و در حالی که تنها یک سهمیه قبولی به قاره آسیا داده شده بود، داور قمی توانست این سهمیه را به دست آورد.

وی افزود: محمدحسن حسین‌زاده داور مطرح بدمینتون کشورمان از استان قم است که پیش از این در رویدادهای مطرح و معتبر آسیایی و جهانی قضاوت کرده بود و نماینده کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی بود.

رئیس هیئت بدمینتون استان قم گفت: حسین‌زاده برای حضور در دوره داوری جهانی بدمینتون راهی مالزی شد و توانست علاوه بر کسب تنها سهمیه پذیرش قاره آسیا، نفر اول کلاس جهانی داوری بدمینتون شود و افتخار جدیدی برای ورزش استان قم کسب کند.

پنجه باشی بیان داشت: وی توانست در این دوره جهانی با حضور داورانی از مالزی، استرالیا، هنگ کنگ، هند، بنگلادش و ۲ داور از چین با بهترین عملکرد عنوان نخست را کسب کرده و مدرک جهانی را کسب کند.

وی عنوان کرد: حسین‌زاده برای کسب مدرک جهانی خود علاوه بر رقبای آسیایی با داورانی از دانمارک، استونی و آمریکا در بخش‌های عملی و تئوری این دوره به رقابت پرداخت و در ‌‌‌نهایت با کسب نمره ۹۴ علاوه بر قرار گرفتن در جمع ۴ نفر بر‌تر حائز رتبه نخست نیز شد.

رئیس هیئت بدمینتون استان قم تصریح کرد: کلاس ارتقاء درجه داوری از آسیایی به جهانی طی ۷ روز در کوالالامپور برگزار شد و سوداکار ورمی از هند، یائولینا از مالزی، میک والکر از کانادا و پیتر گنز از دانمارک مدرسان فدراسیون جهانی بدمینتون برای این دوره بودند.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 37805

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/37805/داور-قمی-نفر-اول-کلاس-داوری-جهانی-بدمینتون-مالزی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir