کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله حسینی بوشهری:

حوزه باید بتواند پاسخگوی نیازهای حدیثی جهان باشد

خبرگزاری مهر , 12 ارديبهشت 1395 ساعت 9:19

قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: حوزه باید روزی بتواند پاسخگوی نیازهای حدیثی جهان باشد و بحث‌های تطبیقی نسبت به احادیث اهل سنت و نقد و بررسی عالمانه داشته باشد.


به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری قبل از ظهر شنبه در دیدار رئیس مرکز تخصصی علوم حدیث و سردبیر مجله حدیث حوزه، اظهار داشت: فعالیت تخصصی در دارالحدیث کار شایسته‌ای است و مقالات و کتاب‌هایی که در آن ارائه می‌شود باید در طراز حوزه و حدیث باشد.

وی بیان داشت: اگر فعالیت مراکزی همچون مرکز تخصصی حدیث نباشد احادیث به فراموشی سپرده می‌شوند زیرا کتاب حدیثی منتشر نمی‌شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: ‌ برخی از مجله حدیث حوزه تعریف‌های خوبی داشتند و خوب است این گونه فعالیت‌ها ادامه و توسعه یابد.

بحث‌های حدیثی در فضای آزاد گسترش یابد

وی افزود: در خصوص فعالیت‌های حدیثی، کاری در فیضیه آغاز شده که شایسته است توسعه یابد و در فضای آزاد نیز بحث حدیثی را گسترش دهیم.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ان شاء الله در فضای عمومی حوزه با اتقان لازم و درنظر گرفتن تمامی جوانب، بحث‌های حدیثی مورد توجه قرار گرفته و گسترش یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حوزه باید روزی بتواند پاسخگوی نیازهای حدیثی جهان باشد و بحث‌های تطبیقی نسبت به احادیث اهل سنت نقد و بررسی عالمانه داشته باشد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 38177

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/38177/حوزه-باید-بتواند-پاسخگوی-نیازهای-حدیثی-جهان-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir