کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از 27 اردیبهشت‌ماه صورت می‌گیرد

دعوت ستاره کاراته قم به نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی

خبرگزاری فارس , 23 ارديبهشت 1395 ساعت 12:00

قم نیوز: چهره پرفروغ و پرافتخار کاراته استان قم از سوی کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به نخستین اردوی آماده‌سازی این تیم در راه مسابقات جهانی دعوت شد.


به گزارش قم نیوز، بعد از پیکارهای کاراته قهرمانی سال 2015 مردان آسیا که تابستان سال گذشته در کشور ژاپن به انجام رسید و تیم ملی کاراته با هدایت غلامرضا دباغیان توانست عنوان نایب قهرمانی قاره کهن را به دست بیاورد، با فاصله‌ای هشت ماهه اردوی جدید تیم ملی برگزار می‌شود.

در واقع تیم ملی کاراته بزرگسالان با تشکیلاتی جدید و تغییراتی عمده‌ خود را برای حضور موفق و پرقدرت در بزرگ‌ترین رویداد کاراته جهان در سال 2016 یعنی مسابقات جهانی آماده می‌کند، رقابت‌هایی که نیمه دوم سال جاری در کشور اتریش به انجام خواهد رسید.

فدراسیون کاراته که خود نیز با تغییرات زیادی مواجه شده است، با ایجاد تغییر در کادر فنی تیم ملی کاراته بزرگسالان، شهرام هروی را به عنوان جانشین غلامرضا دباغیان در راس کادر فنی تیم ملی قرار داده است و بعد از انتخابی، نخستین اردوی تیم ملی تشکیل می‌شود.

نخستین مرحله رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان با حضور تمام چهره‌های شاخص این رشته در اوزان مختلف هفته گذشته به انجام رسید و حتی مدال‌آوران مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و پیکارهای جهانی دوره قبل نیز در آن حضور داشتند.

از جمله نفراتی که در پیکارهای مرحله نخست انتخابی تیم ملی کاراته به میدان رفت، امیر مهدی‌زاده دارنده دو مدال طلا و برنز مسابقات جهانی سال‌های 2012 و 2014 در فرانسه و آلمان و همچنین قهرمان بازی‌های آسیایی 2014 در اینچئون کره جنوبی و دارنده مدال طلای کاراته آسیا در سال 2015 در یوکوهامای ژاپن بود.

این چهره مطرح کاراته استان قم که همچنان در اوج آمادگی به سر می‌برد، در نخستین مرحله پیکارهای انتخابی تیم ملی کاراته در وزن منهای 60 کیلوگرم که نزدیک به 130 کاراته‌کا در آن حضور داشتند، همه رقبا را از پیش‌رو برداشت و با کسب عنوان قهرمانی، مستقیماً به اردوی تیم ملی راه یافت.

اکنون نوبت به برگزاری مرحله دوم رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته بزرگسالان رسیده است و این انتخابی پیش از آغاز نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان برگزار می‌شود، اما امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته استان قم به واسطه قهرمانی در مرحله نخست از حضور در انتخابی دوم معاف است.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی کادر فنی تیم ملی کاراته بزرگسالان، مرحله دوم رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته روز یکشنبه بیست و ششم اردیبهشت‌ماه در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار می‌شود و مدعیان در اوزان مختلف به روی تاتامی می‌روند.

در این مرحله از رقابت‌های انتخابی، نفرات دوم و سوم انتخابی مرحله نخست همراه با پنج نفر دعوت شده از سوی کادر فنی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا در نهایت در هر وزن یک نفر وارد نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی اصلی تیم ملی کاراته شود.

البته با توجه به اینکه تا زمان برگزاری رقابت‌های جهانی زمان زیادی باقی مانده، با تصمیم کادر فنی تیم ملی در این مرحله از پیکارهای انتخابی علاوه بر نفرات اول هر وزن که مستقیماً وارد اردوی آماده‌سازی می‌شوند، چند کاراته‌کا از میان شرکت کنندگان به صلاح‌دید کادر فنی در اردوی تیم ملی حضور می‌یابند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی برای ملی‌پوشان اصلی جایگزین آنها شوند.

نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته از روز دوشنبه بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه در مجموعه ورزشی آزادی آغاز خواهد شد و قهرمان اوزان مختلف مرحله نخست رقابت‌های انتخابی یعنی امیر مهدی‌زاده، سعید احمدی، ابراهیم حسن‌بیگی، ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده مستقیما در این اردو حضور می‌یابند.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 38464

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/38464/دعوت-ستاره-کاراته-قم-نخستین-مرحله-اردوی-آماده-سازی-تیم-ملی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir