کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله جوادی آملی:

ولایت نعمت بی‌بدیل برای بشریت است

خبرگزاری فارس , 5 خرداد 1395 ساعت 16:15

قم نیوز: مفسر قرآن کریم گفت: با ولایت نعمت جدیدی نصیب امت اسلامی شده که شاهد و ناظر اعمال آنها بوده و آنها را راهنمایی می‌کند.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در برابر شرک و کفر ایستادند و مبارزات علنی در برابر آنها نشان دادند.

وی با اشاره به مسئله غدیر گفت: مسئله غدیر «اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» محسوب می‌شود، زیرا نعمت جدیدی نصیب امت اسلامی شده که شاهد و ناظر اعمال آنها بوده و آنها را راهنمایی می‌کند.

این مرجع تقلید به مسئله دوستی و محبت به اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: ممکن نیست در عالم کسی امام علی(ع) و امام حسین(ع) را بشناسد و آنها را دوست نداشته باشد.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: احترام گذاشتن به خداوند، با احترام به رسول اکرم(ص) و دین او محقق می‌شود، بنابراین برای بزرگداشت صاحب و خلیفه باید به دین او اهمیت داد.

وی یادآور شد: اگر خداوند اجازه دخل و تصر در جان و اراده را ندهد، تصرف غاصبانه است، حیات برخی حیات غاصبانه است زیرا ابتدا بیعت کردند و سپس به میل خود رفتار می‌کنند.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 38925

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/38925/ولایت-نعمت-بی-بدیل-بشریت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir