کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمان با هفته دفاع مقدس

22 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس رونمایی می‌شود/ پیشرفت 50 درصدی عملیات احداث موزه انقلاب و دفاع مقدس

خبرگزاری فارس , 29 شهريور 1395 ساعت 11:00

قم نیوز: دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم از رونمایی 22 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس خبر داد.


به گزارش قم نیوز، احمد حسینی در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تمام استان‌ها با ابلاغیه وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده است، اظهار کرد: این ستاد متشکل از کمیته‌های نیروی مسلح، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، فرهنگی و هنری، پشتیبانی، بانوان و شاهد و ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد فرعی نیز در تمام سازمان‌ها،‌ نهادها و ارگان‌ها به عنوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه بالغ بر هزار و 100 برنامه برای هفته دفاع مقدس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است، گفت: برنامه‌ها در سه سطح کشوری، استانی و محلی برگزار می‌شود که بر اساس تدبیر و برنامه‌ریزی مسؤولان سازمان‌ها و نهادها در طول هفته در دستور کار است.

وی با اشاره به انتخاب شعار «ما آماده‌ایم» متاثر از شعار سال ویژه دفاع مقدس گفت:‌ این آمادگی تبلور و انعکاس‌دهنده آمادگی ملت ایران در شرایط دوران دفاع مقدس از نظر تاریخی است و اینکه ملت ایران با آمادگی قله‌های پیشرفت را فتح کرده و بر مشکلات غلبه کردند، این حس آمادگی می‌تواند ما را به فتح قله‌های پیشرفت برساند.

حسینی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از 31 شهریور امسال با عنوان اقتدار و صلابت نیروهای مسلح آغاز می‌شود که مهم‌ترین و محوری‌ترین برنامه نمایش اقتدار نیروهای مسلح در قالب برنامه رژه نیروهای مسلح است.

وی عنوان کرد:‌ پنجشنبه اول مهر با عنوان شهیدان، ایثارگران و سربازان و فجرآفرینان نامگذاری شده که تجدید عهد و پیمان با شهدا و مراسم عطرافشانی و غبارروبی تمام گلزارهای استان و مزار شهدای گمنام در این روز در دستور کار است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به نامگذاری روز دوم هفته دفاع مقدس با عنوان روز نکوداشت و تجلیل از سربازان گفت: به همین مناسبت مراسم گرامیداشت و تجلیل از سربازان در مراکز نظامی و انتظامی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ دوم مهر ماه امسال با عنوان معنویت، وحدت ملی خانواده و صلابت نامگذاری شده که حضور نمادین و گسترده پیشکسوتان و یادگاران دوران دفاع مقدس و نیروهای مسلح در مراسم نماز جمعه و برنامه پیاده‌روی خانوادگی انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به نامگذاری سوم مهر امسال با عنوان دانش‌پژوهان، نخبگان و هنرمندان گفت: زنگ فرهنگ مقاومت به همین مناسبت در تمام مراکز آموزشی و مدارس نواخته خواهد شد و برنامه‌های خاصی با محوریت آموزش و پرورش در تمام مراکز آموزشی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ روز چهارم مهر با عنوان اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف و آمادگی دفاعی نامگذاری شده که به ‌نقش ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ پرداخته می‌شود، سال گذشته همایش تجلیل از ستادهای پشتیبانی جبهه و جنگ برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به روز پنجم مهر ماه امسال به عنوان سالروز حماسه فتح آبادان و عملیات غرورآفرین ثامن الائمه اشاره کرد و افزود: این روز به عنوان پیشکسوتان، رزمندگان و عزت مداران نامگذاری شده که در کانون‌های بازنشستگان نیروهای مسلح از رزمندگان و جانبازان ادارات، سازمان‌ها و نهادها تجلیل می‌شود.

وی عنوان کرد: سه شنبه ششم مهر ماه دارای عنوان بصیرت‌افزایی، بیداری اسلامی، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی بوده که محور برنامه‌ها در همه تجمع‌ها و همایش‌ها تبیین آثار و برکات دفاع مقدس و دشمن‌شناسی به عنوان نیاز جامعه امروز و فردا است.

حسینی یادآور شد:‌ روز پایانی هفته دفاع مقدس روز نکوداشت فرماندهان شهید است که یاد و خاطره این فرماندهان گرامی داشته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های رونمایی در طول هفته دفاع مقدس گفت: رونمایی از 22 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از موسیقی جانباز با خوانندگی رضا شریفی، رونمایی از موسیقی شهدای استان قم با خوانندگی سعید سلیمانیان و موسیقی شهید مثل ستاره با همکاری موسسه فرهنگی نسل خورشید از برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم عنوان کرد:‌ سه فیلم مستند کوتاه با عنوان مستند پروانه در گلدسته‌ها به مادر شهیدان محمود نژاد، سکوت زنده در زمینه برنامه‌های راهیان نور و مادر شهید ناصر فراهانی نیز در طول هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی از اعزام نمادین کاروان‌های دوران دفاع مقدس با محوریت بسیج شهرداری تهران خبر داد و افزود: این کاروان روز پنجم مهر ماه وارد قم می‌شود و در مزار شهدای مدافع حرم و آستان کریمه اهل بیت(س) حضور پیدا کرده و حال و هوا و خاطرات اعزام را تداعی می‌کنند.

حسینی با اشاره به موزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: این موزه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است که از شهریور 91 فعالیت عمرانی این موزه آغاز شده ولی متاسفانه در سال 92 به دلیل توقف و تأمین اعتبار مورد نیاز متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد‌: اکنون موزه انقلاب و دفاع مقدس درحال احداث است و بیش از 50 درصد پیشرفت دارد،‌ بر اساس قرارداد و تعهد پیمانکار اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 41939

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/41939/22-عنوان-کتاب-زمینه-دفاع-مقدس-رونمایی-می-شود-پیشرفت-50-درصدی-عملیات-احداث-موزه-انقلاب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir