کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارسال آثار جشنواره ملي "نمادهاي شهري رضوي" به شهرداري‌هاي كشور

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 6 مهر 1395 ساعت 17:30

قم نیوز: سرپرست سازمان فرهنگي هنري شهرداري قم گفت: تمامي آثار جشنواره ملي نمادهاي شهري رضوي به شهرداري‌هاي كشور ارسال مي‌شود كه محور يك جريان توليد نشان‌هاي شهري، ساماندهي و فرهنگ‌سازي در موضوع هنرهاي ديني و ملي باشد.


به گزارش قم نیوز،  سيد‌رسول موسوي‌نژاديان با اعلام اينكه دومين جشواره ملي نمادهاي شهري رضوي از سري برنامه‌هاي جشنواره بين‌المللي امام‌رضا(عليه السلام) است، اظهار داشت: افتتاحيه اين جشنواره در دهه كرامت و در حرم حضرت معصومه(سلام الله عليها) برگزار شد و اختتاميه آن نيز در مشهد مقدس است كه مراسم اختتاميه بخش نمادهاي شهري رضوي در قم صورت گرفت.

سرپرست سازمان فرهنگي هنري شهرداري‌ قم افزود: اين جشنواره از نظر گستردگي و تنوع موضوع، بزرگترين جشنواره كشور است كه با موضوعات هنرهاي تجسمي، پژوهش، فيلم، رسانه، هنرهاي نمايشي وغيره در سراسر كشور و نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي و موسسات فرهنگي كه مستقر هستند، برگزار مي‌شود.

موسوي‌نژاديان با اعلام اينكه جشنواره بين‌المللي نمادهاي شهري رضوي در ۷۶ عنوان برنامه و در ۸۶ كشور برگزار مي‌شود، گفت: از نيازهاي جدي شهرداري‌هاي سراسر كشور طرح‌ها و نمادهاي شهري متناسب با فرهنگ اسلامي ايراني است.

وي گفت: تمامي اين آثار با مشخصات هنرمندان شركت‌كننده به شهرداري‌هاي كشور ارسال مي‌شود كه قرار است محور يك جريان توليد نشان‌هاي شهري و ساماندهي و فرهنگ‌سازي در موضوع هنرهاي ديني‌ و‌ ملي باشد.

سرپرست‌سازمان فرهنگي هنري شهرداري‌قم با بيان اينكه آنچه تاكنون اتفاق افتاده، بر اساس فراخوان و عمل به تعهدات بوده است تصريح كرد: ورود به موضوعاتي از اين دست بايد با استفاده از ظرفيت‌هاي ديگر شهرداري‌هاي كشور باشد تا از لحاظ تنوع موضوعات، سطح برگزاري، تعداد جوايز و كارگاه‌هاي جنبي ارتقا پيدا كند.

وي خاطر نشان كرد: علي رغم نوپا بودن اين جشنواره ، استقبال خوبي صورت گرفته است تا ظرفيت موجود در كشور براي ساماندهي ، طراحي ، توليد و نصب نشان‌هاي شهري استفاده شود كه در اختتاميه از ۴ نفر چهره‌ جوان و خلاق تجليل به عمل آمد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 42150

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/42150/ارسال-آثار-جشنواره-ملي-نمادهاي-شهري-رضوي-شهرداري-هاي-كشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir