کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرعامل تاكسيراني قم : ۲۸۰ خودرو در مسير شهرهاي اقماري قم ساماندهي شده است

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 1 آبان 1395 ساعت 15:30

قم نیوز: مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري قم گفت: در حال حاضر تردد شهروندان با ۲۸۰ دستگاه خودرو از قم به شهرهاي اقماري انجام مي‌شود.


به گزارش قم نیوز،  مرتضي عزتي با اشاره به اينكه بر اساس قانون حمل‌ونقل مسافر درون‌شهري از وظايف شهرداري و به عهده سازمان تاكسيراني است، اظهار داشت: از سال ۹۱ ساماندهي تاكسي‌ها در شهرهاي اقماري چون خارج از شهر است زير نظر اداره كل پايانه‌هاي استان بود اما به دلايلي در اين زمينه ساماندهي و نظارت كافي انجام نشد و مقرر گرديد شهرداري ساماندهي تاكسي‌هاي بين شهر را انجام دهند.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري قم با اشاره به اينكه در حال حاضر تردد شهروندان با ۲۸۰ خودرو از قم به شهرهاي اقماري انجام مي‌شود، افزود: از اين تعداد حدود ۵۰ سواري شخصي به تاكسي تبديل‌شده و پروانه براي ديگر مسافربرهاي شخصي نيز زير نظر اداره كل پايانه‌ها در سال‌هاي اخير صادرشده است.

عزتي با بيان اينكه ۹۰ درصد رانندگان شهرهاي تابعه بومي هستند، گفت: از آنجا كه خودروهايي كه از ميدان پليس به شهرهايي مثل كهك در تردد هستند، چند شهر و روستا را خدمات‌دهي مي‌كنند از همين رو تعيين نرخ كرايه‌ها متفاوت است.

وي با تأكيد بر اينكه اگر تقاضايي براي فعاليت رانندگان در مسير شهرهاي اقماري باشد با بررسي و كارشناسي كميته خطوط سازمان تاكسيراني در صورت داشتن شرايط لازم موافقت مي‌كند، ادامه داد: تعيين نرخ كرايه‌ها هرساله بر اساس كارشناسي در شوراي اسلامي شهر مصوب مي‌شود و ابتداي سال اعلام مي‌شود.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 42808

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/42808/مديرعامل-تاكسيراني-قم-۲۸۰-خودرو-مسير-شهرهاي-اقماري-ساماندهي-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir