کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله علوی گرگانی:

سریال حضرت موسی(ع) در چهارچوب قرآن و کلام اهل بیت(ع) ساخته شود

18 آذر 1395 ساعت 14:15

قم نیوز: آیت الله علوی گرگانی در دیدار با عوامل سازنده سریال حضرت موسی(ع) از ایشان خواست تا بر واقعیات تاریخی و قرآنی تکیه کنند و این سریال را در چهارچوب قرآن و کلام اهل بیت(ع) بسازند.


به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی که در دیدار با عوامل سازنده مجموعه تلویزینی حضرت موسی(ع)  و فرزند مرحوم فرج الله سلحشور سخن می گفت، اظهار داشت: مسائلی که وابسته به اهل بیت(ع) است، شجره طیبه‌ای است که در قرآن نیز آمده است و با گذشت زمان، کهنه نخواهند شد.

مرجع تقلید شیعیان افزود:داستان های قرآنی نیز شامل همین قاعده است و به گفته خود قرآن، همواره تر و تازه است و هیچ گاه کهنه نمی شود.امثال و حکم و حکایت هایی که از قرآن نشأت می گیرند نیز قدیمی نمی شوند و این توفیق مرحوم سلحشور بود که به سراغ قرآن آمد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کاری که از قرآن گرفته می شود، مطابق فطرت است و در مسیر اصل قرآن است لذا باید مواظب باشیم که از قرآن فاصله نگیریم و همه چیز در مسیر قرآن باشد.در این مسیر به فرمایش پیامبر(ص) باید از اهل بیت(ع) راهنمایی بگیریم زیرا قرآن و اهل بیت(ع) همواره با هم هستند.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: براساس قرآن، آنچه که با چشم دیده می شود، بیش از آن است که از گوش شنیده می شود و این همان فاصله حق و باطل است که اهل بیت(ع) گفته اند. سومین مرحله متعلق به قلب است که حقایق با آن دریافت می شود و اثرات بیشتری به همراه خواهد داشت.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: خواهش و توصیه من این است که از چهارچوب کلام اهل بیت(ع) و قرآن بیرون نروید و اگر جایی بود که چنین شد و جنبه داستانی غلبه داشت، علامت یا نشانه ای باشد که مخاطب متوجه آن شود زیرا این کار شما در دنیا به دقت دیده خواهد شد.

وی افزود: در انتشار چهره اهل بیت(ع) نیز باید دقت کنید زیرا نشان دادن چهره اهل بیت(ع) بیشتر تبعات بعدی دارد و البته شما در این زمینه دقت می کنید.

انتهای پیام / 105


کد مطلب: 44348

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44348/سریال-حضرت-موسی-ع-چهارچوب-قرآن-کلام-اهل-بیت-ساخته-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir