کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی:

مسلمانان در برابر شیعه‌ لندنی و سنی‌ آمریکایی قوی باشند

خبرگزاری فارس , 1 دی 1395 ساعت 18:00

قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: باید مقابل شیعه‌ لندنی و سنی‌ آمریکایی ایستاده و در مقابل آنها قوی باشیم زیرا آنها برای بدبین کردن شیعه نقشه کشیدند بنابراین آنها را محکوم می‌کنیم.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب، ائمه جمعه و جماعات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسئله عزت مسلمانان از موضوعات مهمی است که در قرآن و فرهنگ اسلامی به آن تأکید شده است، اظهار کرد: مسلمانان باید طوری رفتار کنند که عزت و قدرت آنها نسبت به ملت‌های دیگر برتری داشته باشد.

وی با اشاره به اصول تعیین شده برای عزت و عظمت مسلمانان گفت:‌ سنگر ایمان و ارزش‌های اسلامی انسان را قوی می‌کند و اخلاص در راه خدا به انسان عزت می‌بخشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد:‌ خداوند قوانینی دارد، به طوری که اگر دارای ایمان و عقیده کامل باشید، برتری دارید، نخستین اصل ایمان است، که به انسان قدرت می‌دهد.

وی اضافه کرد: علم با ایمان ارزشمند است، هر اندازه در راه علم، تعلیم و تربیت گام بردارید، پیشرفت و ترقی می‌کنید.

آیت‌الله نوری همدانی معنای عقل را تشخیص حق از باطل و صحیح از ناصحیح ذکر کرد و افزود: چه بسا کسانی وجود داشته باشند که عالم هستند، ولی عاقل نیستند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید دارای قدرت نظامی و حکومتی باشند، همه مسلمانان باید در فکر باشند که در محور حکومت حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اکنون در ایران حکومتی قدرتمند برقرار است، گفت: پس از قرن‌ها که مردم دچار استبداد و استکبار بودند، حرکت کردند و متحد شدند و نظام استبداد را قلع و قمع کردند، اکنون باید به حکومت و قدرت نظام توجه کنیم و بر محور آنها گام برداریم.

وی با تأکید بر تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: دشمنان فراوانی داریم که باید آنها را بشناسیم و در برابر آنها قدرت جهادی داشته و به‌ اندازه‌ای قوی باشیم، که آنها نسبت به ما احساس رعب کنند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت سازش و نرمش در برابر دشمنان درست نیست، همیشه باید خشم استکبار را برانگیزیم.

وی از اتحاد و وحدت به عنوان سنگری دیگر یاد کرد و افزود: مسلمانان باید در برابر دشمنان وحدت و اتحاد داشته باشند، هر اندازه وحدت و اتحاد ما بیشتر باشد به همان اندازه قوی‌تر می‌شویم، اگر اختلاف به وجود آید، ضعیف می‌شویم و قدرت ما از بین می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تمام مؤمنان مانند یک پیکر هستند، گفت: اگر یک عضو بیمار شود، دیگر اعضا نیز از این امر متأثر می‌شوند، دشمن سعی می‌کند ایران هراسی و شیعه‌هراسی را رواج دهد، برای تحقق این امر داعش و تکفیر ایجاد می‌کنند تا اختلاف بین مسلمانان ایجاد شود.

وی ادامه داد: دشمنان با هزینه‌های مختلف صهیونیست‌ها را در متن جامعه اسلامی به وجود آوردند و با هزینه پول می‌خواهند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: هر اندازه وحدت و اتحاد در بین ما افزایش پیدا کند، می‌توانیم در برابر دشمن بایستیم و قدرت خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در برابر دشمن نباید نرمش داشته باشید، گفت: شما توانسته‌اید با جهاد و شهادت استبداد و استعمار را قلع و قمع کنید، بنابراین باید این دستاورد را حفظ کنید.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید آمادگی روحی، فکری، اطلاعاتی و اقتصادی خود را در برابر دشمن برای نگهداری نظام حفظ کنید.

وی خاطرنشان کرد: باید در برابر شیعه‌ لندنی و سنی‌ آمریکایی ایستاده و در برابر آنها قوی باشیم زیرا آنها برای بدبین کردن شیعه نقشه کشیدند لذا آنها را محکوم می‌کنیم و باید سعی کنیم آنها را از بین ببریم.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: باید در زمینه وحدت و اتحاد مسلمانان تلاش کنیم و به همین منظور مرکز تقریب در پاکستان ایجاد شود.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 44811

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44811/مسلمانان-برابر-شیعه-لندنی-سنی-آمریکایی-قوی-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir