کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هزار تاكسي جديد به ناوگان تاكسيراني قم اضافه مي‌شود

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 1 دی 1395 ساعت 20:30

قم نیوز: معاون شهردار قم با اشاره به فرسودگي ناوگان تاكسيراني شهر قم گفت: هزار دستگاه تاكسي جديد از امروز به جاي تاكسي‌هاي فرسوده به ناوگان تاكسيراني شهر قم اضافه مي‌شود.


به گزارش قم نیوز،  عليرضا قاري‌قرآن پيش از ظهر امروز در همايش روز ملي حمل و نقل كه در سالن همايش‌هاي شهرداري قم برگزار شد، با بيان اينكه روز ملي حمل و نقل بهانه‌اي براي تقدير از فعالان اين عرصه است، اظهار كرد: بخش‌هاي مختلف استاني نسبت به رفع مشكلات اين بخش اهتمام جدي دارند.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با تاكيد بر اينكه مديريت جديد شهرداري قم عملكرد مطلوبي را در عرصه‌هاي مختلف داشته است، اضافه كرد: اكنون هشت سال از عمر ناوگان اتوبوسراني قم مي‌گذرد و اين ناوگان با وجود واگذاري به بخش خصوصي نيازمند بازسازي است به همين علت برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي خريد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس طي سال‌هاي آينده انجام شده است.

قاري‌قرآن از تغيير خطوط اتوبوسراني در نقاط مختلف شهري ياد كرد و گفت: رانندگان بازنشسته سال‌هاي گذشته بار مالي سنگيني را براي شهرداري به دنبال داشته‌اند كه اين موضوع توسعه و رشد ناوگا اتوبوسراني را با مشكلاتي مواجه كرده است اما با اين وجود شهرداري نسبت به رفع مشكلات اين بخش اهتمام جدي دارد.

وي با اشاره به فرسودگي ناوگان تاكسيراني شهر قم، تصريح كرد: هزار دستگاه تاكسي جديد از امروز به جاي تاكسي‌هاي فرسوده به ناوگان تاكسيراني شهر قم اضافه مي‌شود.

معاون شهردار قم از ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي احداث دو پايانه شهري ياد كرد و ادامه داد: مجموعه اصلي پايانه‌ها به حواشي ميدان ۷۲ تن انتقال مي‌يابد تا مشكلات اساسي اين بخش رفع شود.

قاري‌قرآن ساماندهي اصلاح هندسي‌هاي سطح مناطق، جهت‌دهي تابلو‌ها و تقويت مركز هوشمند كنترل ترافيك به عنوان مركز اصلي برنامه‌ريزي حوزه حمل و نقل و ترافيك را از اولويت‌هاي شهرداري قم دانست و عنوان كرد: تكميل فاز نخست خط A مترو شهري قم براي انتقال مسافران از قلعه كامكار تا ميدان شهيد مطهري به صورت ويژه مورد توجه قرار گرفته و آغاز حفاري خط B مترو شهري قم در سه ماه آينده انجام مي‌شود.

وي به همكاري دستگاه‌هاي مختلف استاني در راستاي رفع مشكلات حمل و نقل و ترافيك اشاره كرد و افزود: با اختصاص اعتبارات مورد نياز و تكميل زيرساخت‌ها براي دوچرخه‌سوارها و عابرين پياده اقدامات ويژه در سال آينده انجام مي‌دهيم؛ چراكه اين ظرفيت‌ها مي‌توانند مشكلات حمل و نقل و عمومي را كاهش دهند.

قاري‌قرآن خاطرنشان كرد:‌ شهرداري قم طي يك سال اخير با مشكلات مالي مختلف مواجه بوده و اكنون بخش قابل توجهي از اين مشكلات رفع شده و شهرداري در سال‌هاي آينده مي‌تواند در راستاي رفع ديگر مشكلات شهري اقدامات لازم را دنبال كند تا بتواند سطح رضايتمندي شهروندان را به شيوه مطلوبي افزايش دهد.

وي با تاكيد بر اينكه شهرداري قم از ظرفيت سازمان‌هاي وابسته در حوزه حمل و نقل و ترافيك بهره‌برداري لازم را انجام مي‌دهد، اظهار كرد: استفاده حداكثري از ظرفيت‌ها به صورت ويژه مورد توجه شهرداري قم قرار گرفته است.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 44816

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44816/هزار-تاكسي-جديد-ناوگان-تاكسيراني-قم-اضافه-مي-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir