کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

آینده شغلی دانش آموزان در هنرستان ها تامین می شود

ایرنا , 6 دی 1395 ساعت 21:30

قم نیوز: معاون آموزش دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش حرکت چرخ های توسعه کشور را شتاب می بخشند و آینده شغلی دانش آموزان را تامین می کنند.


به گزارش قم نیوز، محسن شهرستانی روز دوشنبه در جلسه اداره های فنی و حرفه ای و کاردانش قطب یک کشوری در قم، افزود: آموزش نیروهای کارآمد و توانمند از ضرورت های رسیدن به جامعه ای پیشرفته و توسعه یافته به شمار می آید که بخشی از این مهم با افزایش آموزش های مهارتی در هنرستان ها محقق می شود.

وی اضافه کرد: نیروی انسانی با کسب دانش و مهارت لازم می تواند مسیر توسعه را هموار کند و بسترساز رسیدن جامعه به نقطه مطلوب باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از بزرگ ترین نهادهای متولی آموزش نیروی کار فرصتی را در هنرستان ها فراهم کرده تا نیروهای انسانی بتوانند استعدادهای خود را بالفعل کرده و در راستای بهبود بخشی به زندگی خود و توسعه کشور گام بردارند.

شهرستانی بیان کرد: بر اساس سیاست های دولت و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، باید میزان گرایش دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش افزایش یابد که در این راستا اقدام های زیادی صورت گرفته است.

وی بر تبلیغات رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تاکید کرد و گفت: معرفی این رشته ها و ارائه توضیحاتی پیرامون کارآمد بودن آن ها می تواند به جذب دانش آموزن کمک کند.

وی با تاکید بر آموزش همراه با تولید، گفت: اقتصادی کردن هنرستان ها و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در این مدارس می تواند زمینه ورود دانش آموزان به بازار کار را فراهم کند.

وی افزود: به عنوان مثال تولید لباس فرم دانش آموزان که در هنرستان ها صورت می گیرد باعث اشتغال و درآمدزایی دانش آموزان شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه گفت: بیش از 230 هزار دانش آموز در چهار ناحیه قم تحصیل می کنند که 210 هزار تن از آن ها در شهر قم و 20 هزار تن دیگر در سه منطقه شهری جعفریه، خلجستان و کهک مشغول به تحصیل هستند.

علیرضا یاری افزود: 13 درصد دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند که این رقم در سال 92، 6.5 درصد بود.

وی با بیان این که 75 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در استان قم فعال است، ادامه داد: سال گذشته 40 مشاور برگزیده استان برای آگاه سازی دانش آموزان از شرایط هدایت تحصیلی و آشنایی آن ها با رشته ها و حرفه های مختلف در هنرستان ها به مدارس متوسطه اول برای توجیه دانش آموزان و اولیا اعزام شدند.

وی با اشاره به این که امکان پذیرش دانش آموزان در بیش از 70 رشته در هنرستان های استان وجود دارد، گفت: رشته کارگزاری بورس امسال در هنرستان ها ایجاد شده که مخاطب و طرفداران خاص خود را دارد و بازار کار و آینده بسیاری خوبی نیز در انتظار هنرجویان این رشته است.

یاری افزود: سال گذشته نیز رشته هایی مثل سوهان پزی، شیرینی پزی و تعمیر لوازم پزشکی بیمارستان ها و درمانگاه ها ایجاد شد که امسال توسعه می یابد.

وی با اشاره به تمایل دانش آموزان برای ورود به رشته تجربی، گفت: 41 درصد دانش آموزان قم در رشته تجربی تحصیل می کنند که این رقم در سال های گذشته 50 درصد بود.

جلسه اداره های فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش قطب یک کشوری با حضور مدیران و کارشناسان استان های تهران، سمنان، مازندران، گلستان، البرز، قم و شهرستان های تهران در خانه معلم شماره یک قم برگزار شد. این نشست ظهر فردا به کار خود پایان می دهد.

مسئولان حاضر در این جلسه به بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات موجود در هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای و راهکارهای برون رفت از این مسائل پرداختند.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 44990

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44990/آینده-شغلی-دانش-آموزان-هنرستان-تامین-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir