کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آب‌نماهاي شهر قم ايمن‌سازي و احيا مي‌شوند

اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم , 30 دی 1395 ساعت 22:00

قم نیوز: مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم از ساماندهي ۷۵ آب‌نما در شهر قم تا پايان سال جاري خبر داد.


به گزارش قم نیوز، يام جواديان با اشاره به وجود ۱۷۲ آبنما در بوستان‌ها و ميادين شهر قم، اظهار داشت: از اين تعداد تا سال گذشته حدود ۱۱۶ آبنما دچار ايرادات مختلف عمراني٬ تاسيساتي٬ مكانيكي و ... در سطح مناطق بود.

وي با اشاره به ازكارافتادگي حدود ۶۵ درصد آب‌نماهاي شهر قم در گذشته، اظهار داشت: در سازمان پارك‌ها و فضاي سبز تلاش كرديم مديريت بهينه سازي٬ نگهداري و تعميرات را احيا كنيم كه تعمير آبنماهاي از كار افتاده يكي از اقدامات اين واحد بود.

جواديان تصريح كرد: در بودجه سال جاري براي ساماندهي آبنماهاي سطح شهر سه و نيم ميليارد تومان در نظر گرفته شده و براي سال ۹۶ هم چهار ميليارد تومان بودجه براي اين كار پيش‌بيني مي‌شود.

وي با اشاره به اهميت ايمن‌سازي آب‌نماهاي سطح شهر براي جلوگيري از بروز حادثه، اظهار كرد: بسياري از آبنماهاي سطح شهر با موتورشناور كار مي‌كرد كه اين كار اشتباهي است؛ چرا كه تاسيسات الكتريكي داخل آب قرار مي‌گيرند و اگر كوچكترين اتصالي ايجاد شود٬ برق به آب منقل شده و فاجعه ايجاد مي‌شود.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم افزود: آب نماهايي كه با پمپ شناور كار مي‌كرد براي ايمني شهروندان از مدار خارج شد و دستورالعملي صادر گرديد كه هر آبنمايي كه ساخته مي‌شود بايد بر اساس سيستم موتورخانه خشك ساخته شود كه داخل آب قرار نمي‌گيرد و ايمني بسيار بهتري دارد.

جواديان با اشاره به برگزاري مناقصه و به كارگيري چهار پيمانكار براي ساماندهي آبنماها در سطح شهر، گفت: در اين مسير آبنماهاي مهم و آبنماهايي كه از نظر موقعيت مكاني اهميت داشتند در اولويت قرار گرفته اند كه ايمن‌سازي و ساماندهي آب‌نماهاي باغ راه بهار٬ بوستان علوي٬ ميدان روح‌الله و ميدان مفيد از جمله مواردي است كه تاكنون انجام شده است.

وي با اشاره به ساماندهي حدود ۷۵ آبنما در شهر قم تا پايان امسال اظهار، داشت: ساماندهي ديگر آبنماها هم در سال آينده در دستور كار قرار دارد و تا اين كار به اتمام نرسد٬ آب‌نماي جديدي احداث نخواهد شد.

 انتهای پیام/135


کد مطلب: 45642

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45642/آب-نماهاي-شهر-قم-ايمن-سازي-احيا-مي-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir