کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجراي طرح بهره وري مصرف آب در توسعه فضاي سبز شهر قم

اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم , 5 بهمن 1395 ساعت 20:00

قم نیوز: سيد امير سامع برنامه شهرداري قم در حوزه بهره وري آب را يادآور شد و گفت: ما به مرور در حال حذف تانكرهاي آبياري و توسعه شبكه آبياري قطره‌اي هستيم.


به گزارش قم نیوز، سيدامير سامع با بيان اينكه اقدامات شهرداري در حوزه فضاي سبز در شهر سه بخش اصلي دارد، اظهار كرد: بخشي از اين اقدامات رديف‌هايي است كه در مناطق براي بودجه فضاي سبز اختصاص مي يابد و بخشي هم رديف‌هايي است كه در مركز براي اين كار اختصاص پيدا مي‌كند.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم با بيان اينكه در سال جاري حدود ۴۵ ميليارد تومان در مناطق و ۲۶ ميليارد تومان نيز از شهرداري به بحث فضاي سبز اختصاص داشته است، افزود: بخش از اعتبارات سازمان فضاي سبز نيز به منابع و درآمدهاي داخلي آن برمي‌گردد كه از محل غرفه‌هاي سازمان و امكانات ديگر آنها تامين مي‌شود.

سامع با اشاره به رديف‌هاي اعتباري اختصاص گرفته از سوي شهرداري در حوزه توسعه كمربند سبز، استفاده از منابع آب خام و... خاطرنشان كرد: در حوزه توسعه كمربند سبز قم، توسعه شبكه آب خام ۵ ميليارد تومان، خريد گل و گياه هشت ميليارد تومان و... جمعا ۲۶ ميليارد تومان از مركز به حوزه فضاي سبز اختصاص گرفته است.

وي با بيان اينكه جمعا بودجه سازمان فضاي سبز و پارك‌هاي شهرداري قم حدود ۷۲ ميليارد تومان بوده است، افزود: مبناي توسعه فضاي سبز قم ساليانه سه مترمربع است.

معاون شهردار قم با اشاره به نياز شهرداري به عرصه‌هاي توسعه فضاي سبز تصريح، كرد: اگر مشكل تامين عرصه حل شود شهرداري آمادگي دارد منابع و گل و گياه لازم را فراهم كند.

سامع برنامه شهرداري در حوزه بهره وري آب را يادآور شد و تصريح كرد: ما به مرور در حال حذف تانكرهاي آبياري و توسعه شبكه آبياري قطره‌اي هستيم.
 

  انتهای پیام/135


کد مطلب: 45796

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45796/اجراي-طرح-بهره-وري-مصرف-آب-توسعه-فضاي-سبز-شهر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir