کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آيت‌الله علوي‌گرگاني مطرح كرد

لزوم چاره‌انديشي مسؤولان براي نجات مردم از ربا در بانک‌ها

خبرگزاری فارس , 9 بهمن 1395 ساعت 15:16

قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: مسؤولان بايد علاجي پيدا كنند تا در قالب اسلامي بتوانيم هزينه‌ها را تأمين كنيم و مردم را از ربا نجات دهيم.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اقتصاددانان حوزه اظهار کرد:‌ شما دردهای جامعه را احساس می‌کنید، دردها گناهان هستند و راه آن برگشت و طلب استغفار است.

وی خاطرنشان کرد:‌ برخی بانک‌ها مراجعه می‌کنند و به آنها می‌گوییم اسم اسلامی را در تابلوها قرار دادید، ولی زمانی که در جریان ورود پیدا می‌کنیم، چیزی از اسلام مشاهده نمی‌شود و با انواع مختلف و الفاظ متفاوت مسائل ربا را پیاده می‌کنند.

این مرجع تقلید عنوان کرد:‌ بهترین اعمال از ایمانی ناشی می‌شود که درد جامعه را اصلاح کند و کاربرد عملی داشته باشد، نه اینکه در بانک بگذارند.

وی یادآور شد: در اسلام آمده که پول‌ها باید در بخش تولید به کار رود و به این طریق کار به وجود آید و تولید کار شود، نه اینکه کارخانه‌ها‌ تعطیل شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: این امر تنها به تعطیلی کارخانه‌ها ختم نمی‌شود، بلکه بیکاری چندین نفر را به وجود می‌آورد، حرف زدن هنر نیست بلکه باید با عمل نشان دهید.

وی خاطرنشان کرد:‌ در قالب الفاظ مطالبی بیان می‌شود که با بررسی مشخص می‌شود، واقعیت اینگونه نیست، کار حرام خدا را نمی‌توان حلال کرد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر مطالعه و دقت در زمینه مباحث اقتصادی گفت: باید مطالعه و دقت کنید که در برابر چه حرکتی این پول گرفته می‌شود، حرکتی که ما به ازا ندارد، حرام است.

وی ابراز امیدواری کرد: حرکت شما سبب شود، این مملکت را از این مشکل نجات دهید، مسؤولان باید علاجی پیدا کنند تا در قالب اسلامی بتوانیم هزینه‌ها را تأمین کنیم و مردم را از ربا نجات دهیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد:‌ هر اندازه در این کار تلاش کنید، از پاداش خداوند بهره‌مند می‌شوید، زیرا جامعه را نجات می‌دهید.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 45924

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45924/لزوم-چاره-انديشي-مسؤولان-براي-نجات-مردم-ربا-بانک-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir