کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعضای بدن یک شهروند قمی اهدا شد:

در هجدهمین مورد مرگ مغزی اعزامی از قم، در سال جاری، اعضای بدن یک آقای 44 ساله اهدا شد.

خبرگزاری فارس , 23 بهمن 1395 ساعت 18:00


به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ولی‌الله صمدی مسوول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هجدهمین مورد اهدای عضو از استان قم در سال جاری مربوط به یک جوان ۴۴ ساله بود که به بیمارستان دکتر شریعتی تهران اعزام شد.

وی افزود: این فرد به علت سکته و خونریزی مغزی دچار مرگ شده بود که با رضایت پدر و خانواده ایشان اعضای بدنش به همنوعان اهدا شد.

مسوول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: این بیمار در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود که پزشکان و پرستاران تمام تلاش خود را برای سلامت این بیمار انجام دادند.

صمدی گفت: پس از رضایت خانواده ایشان و هماهنگی‌های انجام شده، این جوان از بیمارستان شهید بهشتی قم به بیمارستان دکتر شریعتی تهران اعزام تا با اهدای اعضای خود پدر یا مادر و یا فرزند خانواده‌ای را از مرگ و معلولیت نجات دهد.

وی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: متاسفانه به دلیل بی اطلاعی خانواده‌ها علی رغم تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی در قم متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

انتهای پیام / ۱۳۶


کد مطلب: 46287

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46287/هجدهمین-مورد-مرگ-مغزی-اعزامی-قم-سال-جاری-اعضای-بدن-یک-آقای-44-ساله-اهدا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir