کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آيت‌الله علوي گرگاني:

حق شهدا ادا شود/آسايش و امنيت كنوني در گرو فداكاري شهدا است

خبرگزاری فارس , 9 اسفند 1395 ساعت 15:30

قم نیوز: يكي از مراجع تقليد با تاکید بر اینکه باید حق شهدا ادا شود، گفت:‌‌ شهيد در راه خدا داراي مقام والايي است، بايد مراقب باشيم كه حق شهدا از بين نرود و به خانواده‌هاي آنها بي‌حرمتي نشود.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای ستاد یادواره شهدای منطقه پردیسان اظهار کرد: خداوند در قرآن بیان کرده از شهدا سؤال می‌شود که خدا با شما چگونه رفتار می‌کند و پاسخ می‌دهند پروردگار خیر را نصیب بندگان می‌کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در دوران گذشته طلاب سرمایه علمی را به کار می‌بردند گفت: مجالس بر اساس محتوای علم اداره می‌شد، سؤال می‌کردند و جواب می‌دادند. اکنون روزگار تغییر کرده و به جای آن بحث‌ها مباحث دیگر در زمینه اینکه برای کدام گروه هستید مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت حق دیگران گفت:‌ از سلمان سؤال شد چه کاری انجام دادی که به این مقام رسیدی، در پاسخ گفت حق دیگران را ادا کردم. باید در حوزه مراقب باشیم و حق هر شخصیتی را مطابق آن فرد ادا کنیم، زیرا حوزه مرکز ثقل است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به مقام شهادت گفت: ‌باید حق این مقام ادا شود، شهید در راه خدا دارای مقام والایی است و باید مراقب باشیم که حق شهدا از بین نرود و به خانواده‌های آنها بی‌حرمتی نشود.

وی یادآور شد: اگر در کشور امنیت پا برجا است از برکت خون این بزرگان است. شهدا خون خود را دادند تا در راحتی و آسایش باشیم چنین بزرگداشت‌هایی برگزار می‌شود تا خانواده‌های آنها کمبود و فقدان عزیزان خود را احساس نکنند.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46547

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46547/حق-شهدا-ادا-شود-آسايش-امنيت-كنوني-گرو-فداكاري

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir