کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه پردیسان:

توسعه پوشش‌های گیاهی به عنوان یک کار مردمی دنبال شود

خبرگزاری فارس , 15 اسفند 1395 ساعت 17:00

قم نیوز: امام جمعه پردیسان قم با تاکید بر اینکه گرایش به کاشت درخت در سطح ملی به خوبی قابل مشاهده است، گفت: زیست بوم انسان در خطر است به همین علت کاشت درخت باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج یابد تا توسعه پوشش‌های گیاهی و افزایش فضاهای سبز به عنوان یک کار مردمی دنبال شود.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید صمصام‌الدین قوامی ظهر امروز در جشن درختکاری که در ایستگاه تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در نزدیکی بوستان غدیر برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم انسان را به درخت تشبیه کرده است، اظهار کرد:‌ نخستین شاخصه بهشت درخت و فضای سبز آن است و دنیای خاکی را می‌توان با درخت‌ها به بهشت تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه گرایش به کاشت درخت در سطح ملی به خوبی قابل مشاهده است، اضافه کرد: زیست بوم انسان در خطر است به همین علت کاشت درخت باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج یابد تا توسعه پوشش‌های گیاهی و افزایش فضاهای سبز به عنوان یک کار مردمی دنبال شود.

امام جمعه پردیسان قم خاطرنشان کرد: یکی از وظایف همیاران طبیعت آموزش است به همین علت کاشت درخت با استفاده از ظرفیت این افراد یک حرکت دانش‌بنیان بوده و با پژوهش و نظارت بر عملکردها می‌تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استان کویری قم باید به سمت توسعه پوشش‌های گیاهی حرکت کند، مطرح کرد: امیدواریم این هدف با اهتمام جدی مسؤولان و مشارکت‌های مردمی در کوتاه‌ترین زمان تحقق یابد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46645

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46645/توسعه-پوشش-های-گیاهی-عنوان-یک-کار-مردمی-دنبال-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir