کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار قم مطرح کرد

حراست از جايگاه شهدا براي ادامه مسير روشن انقلاب اسلامي

خبرگزاری فارس , 23 اسفند 1395 ساعت 16:00

قم نیوز: شهردار قم حراست از جايگاه شهدا براي ادامه مسير روشن انقلاب اسلامي را ضروري عنوان كرد.


به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، دکتر سقائیان نژاد در مراسم بزرگداشت روز شهید که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه نورانیت شهید به اندازه‌ای پرتلالو است که می‌تواند به عنوان چراغ راه تاریخ قرار گیرد اظهار کرد: این نور می‌تواند مسیر هدایت انسان‌ها را به سوی کمال روشن کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ شهادت نبود در جنگ‌ تحمیلی نمی‌توانستیم بر بیش از ۵۰ کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم پیروز شویم گفت: قطعاً بدون این فرهنگ نمی‌توانستیم به مسیر روشن انقلاب ادامه دهیم.

شهردار قم گفت: این که استکبار از دسترسی به اهداف و برنامه‌های خود در مبارزه با نظام اسلامی ناتوان شده بخاطر وجود همین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم مسیر روشن انقلاب ادامه پیدا کند باید ارزش و جایگاه مهم شهدا و خانواده ایشان برای مردم روشن شود تصریح کرد: اگر این جایگاه را به درستی نشناسیم قطعاً در مسیر رشد و پیشرفت با مشکل مواجه خواهیم شد و نمی‌توانیم از سرمایه‌های خود حراست کنیم.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه در فرهنگ اسلام و تشیع هفت رکن برای شهید مشخص شده است افزود: کسی که ما شهید می‌نامیم دارای ایمان به خدا، پیامبر و ائمه اطهار است و شاخصه‌هایی ویژه دارد.

وی با تاکید بر اینکه افتخارآمیزترین مرگ‌ها شهادت است بیان کرد: همانطور که رهبری تاکید کرده‌اند بالاخره ما باید بمیریم ولی این مردن باید به گونه‌ای باشد که بتواند ما را در قله انسانیت قرار دهد.

شهردار قم با تاکید بر اینکه شهدا جاودانه هستند بیان کرد: فرهنگ حسین‌بن علی(ع) فرهنگ رشد بود و شهید یک سرمایه‌ در جامعه است که اگر قدر و منزلت آن رشد شود به این معناست که ما به سیره و فرهنگ رشد دست پیدا کرده‌ایم.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46705

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46705/حراست-جايگاه-شهدا-براي-ادامه-مسير-روشن-انقلاب-اسلامي

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir