کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس دفتر آيت‌الله مصباح يزدي:

چوب حراج به منابع زيرزميني خيانت به ملت است/كاهش وابستگي به نفت و جلوگيري از خام‌فروشي

خبرگزاری فارس , 8 فروردين 1396 ساعت 14:00

قم نیوز: رئيس دفتر آيت‌الله مصباح يزدي گفت: چوب حراج زدن به منابع زيرزميني و نفتي كه حق آيندگان است خيانت به ملت محسوب مي‌شود.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی امروز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شعار سال را با محوریت اقتصاد مطرح کردند اظهار کرد: این امر نشاندهنده اهمیت مسئله اقتصاد در شرایط کنونی است، بخشی از اقتصاد به زیرساخت‌ها مربوط است که باید زیرساخت‌ها در حوزه اقتصاد تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها یکی از معضلات اقتصاد هستند و مردم بخش دیگر محسوب می‌شوند؛ همگان باید توجه داشته باشند که در شرایط گذار از وضعیت اقتصادی نابسامان و به هم ریخته به سوی اقتصاد مقاومتی هستیم.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه منظور از اقتصاد مقاومتی ریاضت و تحمل سختی نیست گفت: در اقتصاد مقاومتی بحث مقاوم‌سازی اقتصاد مطرح است و باید فعالیتی انجام شود تا از نظر اقتصادی آسیب‌پذیر نباشیم.

وی عنوان کرد: مردم باید به مسئله تولید داخل توجه داشته باشند و از محصولات داخلی خرید کنند و کارخانه‌داران و سازندگان، کیفیت محصولات خود را ارتقاء دهند.

جلالی یادآور شد: برخی بهانه می‌کنند کیفیت کالا خوب نیست، این عذر قابل قبول نیست باید کمک کنیم و دست به دست یکدیگر دهیم تا از این مرحله عبور کنیم، البته کارخانه‌ها نیز باید توان خود را به نمایش بگذارند و کیفیت تولیدات را افزایش دهند.

وی مدیریت را از دیگر مباحث مهم در اقتصاد ذکر کرد و افزود: در زمینه مدیریت در این بخش ضعیف عمل کردیم، آثار اقتصاد مقاومتی را در زندگی مشاهده نمی‌کنیم هرچند آمار و ارقام زیاد است ولی در عمل و میدان چیزی مشاهده نمی‌شود.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: زمانی که در زمینه مدیریت، خودکفایی و استقلال اقتصادی وجود نداشته باشد نتیجه آن خام‌فروشی، تک محصولی و وابستگی به نفت است.

وی عنوان کرد: به طور معمول دولت‌های گذشته و دولت کنونی در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند و نتوانستیم وابستگی به نفت را کاهش دهیم و از خام‌فروشی جلوگیری کنیم و در چنین شرایطی بازار برای محصولات چینی‌ فراهم می‌‌شود.

جلالی یادآور شد: اگر کارخانه‌ای برای هر یک از معادن راه‌اندازی می‌کردیم علاوه بر افزایش صادرات اشتغال ایجاد می‌شد ولی نتیجه مدیریت ضعیف و نداشتن خودباوری بیکاری افراد است.

وی خاطرنشان کرد: ضعف موجود برای مدیریت اجرایی است و نتیجه این می‌شود که آشفته بازار نگران‌کننده ایجاد می‌شود که شرمنده جوانان به خاطر اقتصاد شده و با مشکل صادرات به دلیل نامرغوب بودن کالا مواجه می‌شویم.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه چوب حراج زدن به منابع زیرزمینی و نفتی که حق آیندگان است خیانت به ملت محسوب می‌شود گفت: رهبری می فرمایند و مطالبه دارند ولی گوش شنوایی وجود ندارد، دولت‌ها باید به شعارها توجه داشته باشند شعارها باید به راهبرد و استراتژیک تبدیل شود و در زمینه اقتصاد، زیرساخت‌ها و مبانی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

جلالی ابراز کرد: امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، گوش شنوا در بین مسؤولان ایجاد شود و مدیریت انقلابی، جهادی و متدین به میدان آیند.

وی تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه فروپاشی خانواده، اعتیاد، بزهکاری و... ریشه در مسائل اقتصادی دارد، زمانی که جوان بیکار و نابسامان باشد سن ازدواج افزایش پیدا می‌کند و با افزایش سن ازدواج فاجعه بحران خانواده و کاهش جمعیت به وجود می‌آید.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46931

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46931/چوب-حراج-منابع-زيرزميني-خيانت-ملت-كاهش-وابستگي-نفت-جلوگيري-خام-فروشي

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir