کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو عنوان کرد

روند نزولی مصرف آب در قم با توصیه علما

خبرگزاری فارس , 4 ارديبهشت 1396 ساعت 5:00

قم نیوز: رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم گفت: مصرف آب در قم و سایر نقاط کشور بالاست ولی با توصیه علما روند نزولی یافته است.


به گزارش قم نیوز، علی جان صادق در دیدار جمعی از مدیران صنعت آب و برق قم با آیت‌الله نوری همدانی، اظهار کرد: برق به عنوان یکی از ضروریات نخست زندگی مردم و از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور انتقال آب از فاصله حدود 300 کیلومتری به قم بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر قطعی آب و برق به صورت برنامه ریزی شده در قم نداریم.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم گفت: با وجود اینکه در اکثر شهرهای کشور به دلیل کمبود آب شاهد قطعی هستیم ولی در قم این مشکل وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته بخش عمده‌ای از آب شهر قم در شهرها و روستاهای تابعه شیرین شده و بسیاری از روستاهای استان نیز از آب سرشاخه‌های دز بهره‌مند شدند.

صادق پور با بیان اینکه مصرف بالای آب می‌تواند مشکل آفرین باشد، عنوان کرد: اگر مردم در مصرف آب صرفه‌جویی مطلوبی داشته باشند کنند، اقدامات صورت گرفته و تأسیسات موجود برای آبرسانی پاسخگوی نیاز شهر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به تلاش‌های صورت گرفته برای حوزه برق قم اشاره و بیان کرد: در حوزه برق تلاش کردیم که احدی در استان مشکل برق نداشته باشد و همه از این انرژی بهره‌مند باشند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در قم،خاطرنشان کرد: در کل کشور به ویژه قم مصرف آب بسیار بالاست ولی با توصیه علما روند کاهشی پیدا کرده است.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47491

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47491/روند-نزولی-مصرف-آب-قم-توصیه-علما

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir