کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله مکارم شیرازی:

مدارک ایمان ابوطالب به پیامبر(ص) در تفسیر نمونه مشهود است

خبرگزاری فارس , 4 ارديبهشت 1396 ساعت 13:30

قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند که القا کنند حضرت ابوطالب به پیامبر (ص) ایمان نیاورده است، گفت: در حالی اینگونه گفته می شود که مدارک و دلایل ایمان وی به پیامبر در تفسیر نمونه مشهود است.


به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه و اصول که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به برخی اسناد تاریخی اظهار کرد: براساس این اسناد تاریخی و موثق امروز مصادف با رحلت پدر امام نخست شیعیات حضرت ابوطالب است.

وی با تسلیت سالروز رحلت حضرت ابوطالب (ع) بیان کرد: ایشان نیز مانند حضرت علی (ع) بسیار مظلوم بود و در حالی که به پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد ولی برخی افراد که افکار بنی امیه را در سر می‌پرورانند اصرار دارند که حضرت ابوطالب به نبی مکرم اسلام لبیک نگفت و ایمان نیاورد.

این مرجع تقلید افزود: این سخنان در حالی گفته می‌شود که مدارک و دلایلی خلاف آنچه گفته می‌شود در تفسیر نمونه مشهود است و همچنین اشعاری از حضرت ابوطالب وجود دارد که بر ایمان محکم ایشان به رسول اعظم(ص) دلالت دارد.

وی با استناد به سخنان مرحوم علامه امینی (ره) عنوان کرد: کسانی که افکارشان اموی و یا مشابه امویان بود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند که اشخاص مرتبط با امام علی (ع) بکوبند.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: این اشخاص با توجه به بغض و کینه‌ای که نسبت به امام علی (ع) داشتند، سعی کردند همان بغض و کینه را روی حضرت ابوطالب (ع) نیز پیاده کنند.

وی با اشاره به ضرب المثل معروف «آفتاب پشت ابر نمی‌ماند» گفت: برای اثبات ایمان حضرت ابوطالب به پیامبر اکرم (ص) کتب و دلایل روشنی وجود دارد که حقیقت را آشکار می‌کند.

این مرجع تقلید به طلاب توصیه کرد: با دستیابی به دلایل محکم و مستندی که نشان از ایمان حضرت ابوطالب دارد، همواره در مقابل دشمن خود را آماده کنید تا بتوانید با پاسخ‌های منطقی نقشه‌های آنها را بر آب کنید.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47507

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47507/مدارک-ایمان-ابوطالب-پیامبر-ص-تفسیر-نمونه-مشهود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir