کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار منطقه یک قم مطرح کرد

توسعه فضاهاي سبز شهري منطقه يك قم با الگوهاي زيست محيطي

خبرگزاری فارس , 8 ارديبهشت 1396 ساعت 19:00

قم نیوز: شهردار منطقه يك قم از توسعه و گسترش فضاهاي سبز با الگوهاي زيست محيطي خبر داد.


به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به لزوم توسعه و گسترش فضای سبز گفت: در سال جدید و همزمان با افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح عماریاسر ، ۱۵ خرداد بیشترین تمرکز مجموعه  بر تکمیل و افتتاح پروژه‌های عمرانی با رویکرد حفظ، توسعه و گسترش فضای سبز و رسیدن به استاندارد‌های زیست محیطی در این حوزه است .

شهردار منطقه یک قم افزود: با توجه به اینکه امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده مجموعه شهرداری منطقه یک نیز تمام توان خود را برای تحقق این شعار به کار بسته و اقدامات قابل توجهی را در برنامه کاری قرار داده است.

اصفهانیان مقدم افزود: در برنامه‌های توسعه و گسترش فضاهای سبز به ویژه پروژه کاشت فضای سبز تقاطع غیر همسطح عماریاسر، ۱۵ خرداد به این مهم توجه خاصی شده و در این راستا در سطوح شیب دار این محدوده به جای کاشت چمن که نیازمند آب فراوان است از گونه‌های درختچه‌ای کم آب استفاده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر قم که جزء شهرهای خشک کشور محسوب می‌گردد و کمبود منابع آبی دغدغه‌ همه شهروندان است بنا بر این حذف چمن و جایگزینی درختچه تاثیر زیادی در صرفه جویی آب مورد نیاز این پروژه می‌شود.

شهردار منطقه یک قم تصریح کرد: با کاشت گونه‌های متنوع گیاهی و درختچه به جای چمن می‌توان گام‌های موثری در زمینه تحقق الگو‌های زیست محیطی برداشت.

اصفهانیان مقدم مساحت کل پروژه را بیش از 10 هزار متر مربع اعلام کرد و در ادامه افزود: برای عملیات آماده سازی این محدوده تاکنون بیش از ۴۰۰ کامیون نخاله برداری و خاکبرداری و حدود ۴۰۰ کامیون نیز خاکریزی انجام گرفته است.

وی بیان کرد: هم اکنون عملیات لوله گذاری این پروژه برا یتامین آب مورد نیاز مکانیزه فضای سبز این محدوده در حال انجام است و روزانه بیش از ۶۰ نفر از پرسنل امانی و پیمانی فضای سبز منطقه به همراه ادوات و ماشین آلات موتوری منطقه در حال فعالیت هستند.

شهردار منطقه یک قم اضافه کرد: در دو طرف این تقاطع و در راستای زیبا سازی محدوده طرح دو آبنما توسط منطقه در حال ساخت است و عملیات دال گذاری و آماده سازی لچکی‌ها برای سنگ فرش نیز در مراحل پایانی است.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47572

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47572/توسعه-فضاهاي-سبز-شهري-منطقه-يك-قم-الگوهاي-زيست-محيطي

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir