کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون شهردار قم تاکید کرد

ضرورت تقویت پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر با مشارکت بخش خصوصی

خبرگزاری فارس , 2 خرداد 1396 ساعت 11:51

قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم بر ضرورت تقویت پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد.


به گزارش قم نیوز، علیرضا قاری قرآن دوشنبه شب در دویست و سی‌ودومین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به پروژه سرمایه‌گذاری احداث پارکینگ در تقاطع عماریاسر و آذر اظهار کرد: این پروژه قرار بود توسط شهرداری و با اتکا به منابع داخلی اجرایی شود اما منطقی این بود که آن‌ را با مشارکت سرمایه‌گذار احداث کنیم.

وی این پروژه را یکی از پارکینگ‌های ضروری هسته مرکزی شهر دانست و افزود: امیدواریم این پروژه شروعی بر پروژه پارکینگ سازی در هسته مرکزی شهر قم باشد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم ارتباط این پروژه با مترو را مورد توجه قرار داد و گفت: در پروفیل جانمایی ایستگاه‌ها در خط یک در تقاطع نمی‌توانیم ایستگاه را بزنیم چراکه تونل پیش از این ساخته شده و از نظر فنی احداث این ایستگاه امکان پذیر نیست.

وی گفت: با توجه به فاصله کم این ایستگاه تا میدان مطهری احداث آن منطقی نیست و به همین خاطر جانمایی این ایستگاه در جایگاه دیگری صورت گرفته است.

قاری قرآن با اشاره به تکمیل تونل مترو خاطرنشان کرد: تونل و شیب‌های مد نظر برای آن اجرا شده و مصوبات مد نظر را گذرانده و به همین خاطر نمی‌توانیم براساس کارهای کارشناسی که صورت گرفته اجرای ایستگاه در تقاطع را داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت احداث پارکینگ در هسته مرکزی شهر خاطرنشان کرد: تنها پارکینگی که در این محدوده داریم پارکینگ زائر است که نیاز است این پارکینگ با این ظرفیت ایجاد شده و جذابیتی برای سرمایه‌گذار داشته باشد که در این پروژه مشارکت کند.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 48612

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/48612/ضرورت-تقویت-پارکینگ-های-هسته-مرکزی-شهر-مشارکت-بخش-خصوصی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir