کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام سقای‌بی‌ریا:

خرمشهر آزاد شد ولی راه همچنان ادامه دارد

خبرگزاری فارس , 3 خرداد 1396 ساعت 13:15

قم نیوز: عضو مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس رزمندگان ایرانی با تلاش بی‌وقفه و با از خود گذشتگی خرمشهر را آزاد کردند اکنون در جبهه‌های فرهنگی نیز باید با بصیرت و شناخت مسیر، دشمن را از پای در آورد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ناصر سقای‌بی‌ریا، ضمن گرامیداشت سوم خرداد به مناسبت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: روحیه لازم برای جنگ‌نرم با روحیه لازم برای جنگ سخت مشابه است یعنی فداکاری، گذشت و جهاد در راه خدا در هر دو راه لازم است.

وی ادامه داد: در قرآن بیان شده است که جهاد با دو وسیله امکان پذیر است یعنی هم با مال و هم با جان امکان پذیر است.

عضو مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اضافه کرد: جهاد با جان شامل هر نوع کاری که لازمه‌اش وقت‌گذاری و صرف عمر است می‌شود، فرد در جبهه یکجا جانش را صرف می‌کند و کسی که وقت خود را صرف تحقق اهداف اسلام می‌کند نیز در حقیقت به تدریج با جان خود در راه خدا جهاد می‌کند.

سقای‌بی‌ریا اضافه کرد: در مسیر جهاد در راه خدا شکل کار چندان مهم نیست، بصیرت و نیت مهم است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کشور از نظر فرهنگی مورد هجوم دشمن است، دشمن می‌خواهد ارزش‌ها را از مردم بگیرد، تقیدهای مذهبی را کمرنگ کند و در عوض آن پیروی از شهوات را جایگزین آن کند و با تمام قوا نیز دارد برای محقق شدن این هدف تلاش می‌کند.

عضو مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی افزود: نباید گذاشت خرمشهرهای جامعه فرهنگی به تصرف دشمن درآید، در این راه باید فرهنگ مردم را مقاوم‌سازی کرد.

سقای‌بی‌ریا ادامه داد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس رزمندگان ایرانی با تلاش بی‌وقفه و با از خود گذشتگی خرمشهر را آزاد کردند اکنون در جبهه‌های فرهنگی نیز باید با بصیرت و شناخت مسیر، دشمن را از پای در آورد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 48662

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/48662/خرمشهر-آزاد-ولی-راه-همچنان-ادامه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir