کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم:

مردم حافظان اصلی میراث فرهنگی هستند

خبرگزاری فارس , 3 خرداد 1396 ساعت 20:45

قم نيوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: حافظان اصلی میراث فرهنگی مردم هستند و دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها مختلف موظف هستند مردم را با وظایف خود آشنا کنند.



به گزارش قم نيوز، عیسی رضایی درهمایش حافظان میراث فرهنگی که در گنجینه آثار مراجع استان قم برگزار شد گفت: حفظ آثار تاریخی یک وظیفه همگانی است، در صورتی که این آثار به مردم معرفی شود، مردم به عنوان یک متولی با آن برخورد می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی قم افزود: دولت یازدهم در حفظ و احیاء میراث فرهنگی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید هفت اثر در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسید که  از این میان در حوزه آثار تاریخی ملموس پنج ثبت جهانی و در حوزه آثار تاریخی ناملموس دو اثر، ثبت جهانی شد که دستاورد بزرگ دولت یازدهم در حوزه میراث فرهنگی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: استرداد حدود 580 شئ تاریخی ایران از کشورهای آمریکا، ایتالیا و بلژیک از دیپلماسی فعال فرهنگی دولت یازدهم برای استرداد اموال تاریخی به کشور حکایت می‌کند که این موفقیت بسیار مهم نتیجه تعامل سازنده و  ارتباط مناسب و سالم با کشورهای دنیا است.

رضایی گفت: در استان قم 350 اثر ثبت ملی و 15 هزار شئ تاریخی داریم که متاسفانه حرمت این آثار را نگه نداشتیم چرا که  این اشیاء در مکان نامناسب و بدون استاندارد نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه قم در چهار راه موصلاتی کشور قرار گرفته است گفت: قم پایتخت فرهنگی جهان اسلام و قطب بزرگ دنیای تشیع محسوب می‌شود و  محور توسعه استان نیز گردشگری مذهبی و زیارتی  است و داشتن موزه نیاز اصلی میراث فرهنگی و گردشگری استان به حساب می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی قم افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف در حوزه میراث فرهنگی، معرفی و شناسایی  میراث بزرگ اسلامی و شیعی به مردم و گردشگران است و بدون داشتن موزه مدرن این شناسایی به طور کامل، میسر نمی‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 48681

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/48681/مردم-حافظان-اصلی-میراث-فرهنگی-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir