کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رتبه بندی واحدهای طیور برای اولین بار در کشور/ فعالیت 600 واحد پرورش طیور

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی , 7 خرداد 1396 ساعت 12:15

قم نیوز: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در راستای اصلاح ساختار و تهیه شناسنامه برای واحدها، برای اولین بار در کشور واحدهای طیور رتبه بندی می شوند.


به گزارش قم نیوز، حسین علی بیگی با بیان این که استان قم بالاترين تراكم واحدهاي مرغداری در سطح كشور را دارد گفت: به منظور كاهش آلودگي، ارتقاء بهره وري منابع توليد، بهبود كيفي توليدات و اقتصادي کردن توليد، اصلاح ساختار واحدهای طيور اولويت اصلي اين معاونت در سال 96 در زمينه طيور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: در اين راستا طرح، گردش كار و نحوه اجرا تهيه شده و در سال گذشته حدود بيست واحد نسبت به اصلاح اساسي ساختار واحد خویش اقدام کرده اند.

وی با اشاره به صدور شناسنامه به واحدهای طیور گفت: تعداد 210 فقره شناسنامه برای واحدهای طیور بمنظور اجراي مقدمات طرح صادر شده است و اطلاعات در سامانه مربوطه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در طرح اصلاح ساختار با در نظر گرفتن اصول فني (وضعيت ساختمان، تاسيسات، تجهيزات و سایر مواد)، اصول بهداشتي، مديريتي (ضريب تبديل ، تعداد تلفات و سایر موارد)، ميزان همكاري واحدها در اجراي طرح ها و ساير اصول كيفي با همكاري اداره كل دامپزشكي و  تشكل ها نسبت به رتبه بندي واحدهاي طيور براي اولين بار در كشور اقدام شده است.

علی بیگی بیان داشت: بر اين اساس صدور مجوز جوجه ريزي و پولت ريزي، ميزان خدمات، فاصله جوجه ريزي، صدور و تمديد پروانه بهره برداری واحدهای طیور بستگي به رتبه واحد دارد  .

وی با اشاره به این که حدود 600  واحد پرورش طیور در استان قم فعال است گفت: از این تعداد 309 واحد مرغداري گوشتي به ظرفيت پنج میلیون و 704 هزار و 780 قطعه و 166 واحد مرغداري تخمگذار (داراي پروانه صنعتي) به ظرفيت هشت میلیون و 219 هزار و 630 قطعه است.

وی بیان داشت: 59 واحد پولت تخمگذار به ظرفيت 6 میلیون و 454 هزار و 738 قطعه در حال فعاليت است.

وی به تسهیلات ارائه شده به واحدهای طیور خبر داد و گفت: در سال گذشته، تعداد 58 واحد مرغ گوشتي به ميزان 103 هزار و 20 ميليون ريال و 39 واحد مرغ تخمگذار به ميزان 246 هزار و 460 ميليون ريال از تسهيلات بهين ياب بمنظور فعال سازي واحدهاي خود بهره مند شده اند.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 48828

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/48828/رتبه-بندی-واحدهای-طیور-اولین-بار-کشور-فعالیت-600-واحد-پرورش

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir