کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قم خبر داد

بهره‌مندي 10 هزار نفر از برنامه‌هاي مراكز كانون پرورش فكري قم

خبرگزاری فارس , 7 خرداد 1396 ساعت 12:45

قم نیوز: مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قم گفت: حدود 10 هزار نفر عضو در طول سال از فعاليت‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بهره‌مند مي‌شوند كه بر اساس برنامه افزايش اين اعضا پيگيري مي‌شود.


به گزارش قم نیوز، محسن ربانی، با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای 13 مرکز است اظهار کرد: از این تعداد 10 مرکز ثابت، دو مرکز کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه پستی است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت‌های کتابخانه‌ای در مراکز ثابت امور فرهنگی، هنری، ادبی و علمی پیگیری می‌شود، به این وسیله غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: 42 عنوان فعالیت در این بخش تعریف شده که شامل قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، فیلم، نشریه دیواری، معرفی سرزمین و... است.

وی خاطرنشان کرد:‌ کلاس‌های انیمیشن، نقاشی، خوشنویسی و سفال در بخش فعالیت‌های آفرینش‌های ادبی و هنری و کلاس‌های شعر و داستان در بخش ادبی برگزار می‌شود.

ربانی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شکل غیرمستقیم ارائه آموزش‌ها را پیگیری می‌کند به عنوان مثال ارائه آموزش‌ها در قالب بازی و فعالیت پرنشاط و خلاق به مخاطبان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استقبال متقاضیان در اوقات فراغت و تابستان از برنامه‌های کانون افزایش پیدا می‌کند گفت: هر مرکز به طور متوسط 100 عضو کودک و نوجوان را پشتیبانی می‌کند و آموزش‌ها به صورت مجزا در روزهای زوج و فرد ویژه دختران و پسران برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم خاطرنشان کرد: کانون از گروه سنی 6 تا 18 سال عضوگیری می‌کند ولی برخی کارگاه‌ها ویژه اوقات فراغت برای گروه‌های سنی چهار تا 6 سال است که در بخش‌های مختلف پرورش خلاقیت، نمایش خلاق، قصه‌گویی و... است.

وی با اشاره به نکات ذکر شده در سند چشم‌انداز 1404 گفت: بر همین اساس گسترش دایره مخاطبان پیگیری می‌شود بنابراین با روش‌های مختلف تلاش خواهد شد علاوه بر اعضای ثابت، شناور و اعضای مراجعه‌کننده مخاطبان بیشتر از گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان سطح استان را پوشش دهیم.

ربانی یادآور شد: حدود 10 هزار نفر عضو در طول سال از فعالیت‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‌مند می‌شوند البته بر اساس برنامه افزایش این اعضا پیگیری می‌شود.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 48830

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/48830/بهره-مندي-10-هزار-نفر-برنامه-هاي-مراكز-كانون-پرورش-فكري-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir