کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

مسلمانان فرصت شب قدر را غنيمت بشمارند

خبرگزاری فارس , 26 خرداد 1396 ساعت 17:20

قم نيوز: عضو هيأت علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني گفت: انسان نبايد فرصت شب قدر را از دست دهد، در روايات بر شب زنده‌داري شب قدر تأكيد شده بنابراين انسان بايد از اين شب براي كسب فضائل و رشد معنويات استفاده كند.


به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نادری امروز، ضمن تسلیت ایام شهادت امیر مؤمنان(ع) اظهار کرد: قرآن در شب قدر نازل شده است و آیات قرآن بر این موضوع دلالت دارد بنابراین این شب بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات یکی از سه شب 19، 21 و 23 ماه رمضان شب قدر است به دلیل آنکه در این شب مقدرات انسان‌ها برای یک سال آینده مشخص می‌شود بنابراین شب تقدیر و اندازه‌گیری نامیده شده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه مقدرات مادی و معنوی در این شب تعیین می‌شود گفت: شب قدر بسیار با اهمیت است و خداوند در قرآن فرمود این شب از هزار ماه با ارزش‌تر است. انسان‌ها با استفاده از معنویت، ظرفیت و انرژی که در این شب وجود دارد دارای ارزش و قدر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات بهترین کاری که انسان می‌تواند در این شب انجام دهد کسب علم است که در این بخش علوم مرتبط با سعادت حقیقی انسان و هدایت‌کننده به سعادت حقیقی مهمترین علوم محسوب می‌شود بنابراین کسب علم بهترین و بالاترین فضایل در شب قدر است که بزرگان به این مسئله مقید بودند.

نادری با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات مبدأ و معاد در شب قدر گفت:‌ مبدأ و معاد در واقع خط مشی سعادت انسان را تعیین می‌کند اگر انسان درباره مبدأ و معاد کم‌اطلاع باشد به همان میزان از سعادت واقعی دور می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: انسان نباید این شب را از دست دهد بر این اساس در روایات بر شب زنده‌داری شب قدر تأکید شده بنابراین انسان باید از این شب برای کسب فضائل و رشد معنویات استفاده کند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد:‌ لازم است در شب قدر همه برنامه‌ها را تعطیل کنیم و این شب را تا سحرگاهان بیدار باشیم. زیرا در این شب همه ملائکه آسمان بر آدمیان نازل می‌شوند و برای آنها سفره‌های معنوی می‌آورند و تنها افراد شب زنده‌دار از این نعمت‌ها بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 49673

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49673/مسلمانان-فرصت-شب-قدر-غنيمت-بشمارند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir