کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب:

كتاب «راهنماي نوآموزان در دين‌پژوهي» منتشر مي‌شود

خبرگزاری فارس , 29 خرداد 1396 ساعت 23:59

قم نیوز: مدير انتشارات دانشگاه اديان و مذاهب از انتشار كتاب «راهنماي نوآموزان در دين‌پژوهي» در آينده‌اي نزديك خبر داد.


به گزارش قم نیوز، محمد روحانی، با اشاره به کتاب راهنمای نوآموزان در دین‌پژوهی اظهار کرد: هر دوره آموزشی در زمینه دین مشتمل بر نظریه و روش است، راهنمای نوآموزان در دین‌پژوهی به گونه‌ای طراحی شده تا پیکره کامل و فکری مناسب برای دوره آموزشی در زمینه دین‌پژوهی را در دسترس عموم قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب با مقدمه‌ای ویژه مدرسان و دانشجویان شروع می‌شود و در بخش اول مقدمات دین‌پژوهی در قالب معنای شک‌اندیشی درباره دین و دین‌پژوهی ذکر شده و خودآگاهی، همدلی و شرایط جهانی در این بخش مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه بخش دوم دارای عنوان مقدمه‌ای بر نظریه در دین‌پژوهی است گفت: سخنی درباره واژه دین و نظریه همگام کار و نظم‌های چهارگانه معنا در دین‌پژوهی و الهیات در برابر مطالعات دینی مورد نظر مؤلف بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش سوم دارای عنوان نظریات کلاسیک در دین‌پژوهی است که به دین‌پژوهی پدیده مدرن، دین در حکم تجربه منحصر به فرد و دین و کارکرد اجتماعی اختصاص دارد و در بخش چهارم با عنوان نظریات کلاسیک در دین‌پژوهی مطالبی در زمینه پدیدارشناسی دین و بازگشت به الهیات مطرح شده است.

روحانی عنوان کرد: بخش پنجم نتیجه است که شامل نتیجه‌گیری در موضوعات دین و جنسیت، دین، نژاد و قومیت، دین و نوآوری، دین و علم، دین و محیط زیست و دین و ساحت هنر است.

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه این کتاب دارای مقدمه‌ای در زمینه نظریه و روش در حوزه مطالعات دینی است گفت: در آغاز کتاب بحثی درباره نیاز مبرم به سهم دین در جهان امروز مطرح می‌شود و سپس آن دسته از فعالیت‌های پایه روش‌شناختی را ترسیم می‌کند که نوآموزان رشته دین‌پژوهی باید آنها را فراگیرند و بر آن تسلط پیدا کنند.

وی عنوان کرد: این کتاب به شکل نظام‌مند آرای نظریه‌پردازان کلاسیک را در مطالعه نوین مرور می‌کند و سرانجام شرح پایانی را از مسائل جاری در زمینه مطالعات دین‌پژوهی ارائه می‌دهد.

کتاب راهنمای نوآموزان در دین‌پژوهی اثری از برادلی هرلینگ  و ترجمه مهدی حسن‌زاده و رسول اکبری به همت نشر ادیان در آینده‌ای بسیار نزدیک با قیمت 17 هزار تومان وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49806

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49806/كتاب-راهنماي-نوآموزان-دين-پژوهي-منتشر-مي-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir